Problemen met GAUI Hurricane 200

Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een GAUI Hurricane 200 (EP-200) besteld. Ik heb er filmpjes van gezien en dat zag er veelbelovend uit. Ik vlieg zelf altijd al een T-Rex 450SE. Deze heli is 90% pre-assembled. Echter ik krijg deze heli tot de dag van vandaag nog steeds niet lekker vliegen. Ik ben wat dat betreft teleurgesteld over de kwaliteit van deze heli.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier ook problemen mee hebben.

Het zijn teveel problemen om op te noemen. De heli vloog in eerst instantie zo onstabiel, dat ik het gevoel had alsof ik er constant achteraan moets rennen. Uiteindelijk bleek er plastic van de linkages tussen de ball links zat. Ok, dat viel nog wel op te lossen, probleem opgelost. Maar nog steeds vliegt deze kleine heli nog steeds niet zoals het zou moeten. Ik heb de swashplate keurig geleved en staat zo straks als weet ik veel wat. De linkages heb ik gecontroleerd, de bladen gebalanced. Als ik naar voren vlieg rolt hij naar links, als ik naar achteren vlieg rolt hij naar rechts.

Als dat nog niet genoeg is. De linkages op de blade holders vallen zonder aan te raken al los, zal waarschijnlijk tijdens het vliegen niet losgaan, maar zit me niet lekker. Maar nog iets... ik had ineens enorme vibratie, wat blijkt de lager in de tail hub (zit in carbon) heeft ineens zoveel speling, wel ruim 1mm rondom, ik kan de hele tail shaft gewoon op en neer bewegen, niet normaal meer. De control arms in de rotorkop zitten heel erg los, ik controleerde een schroef, krijg ik hem er niet meer in, is het draad gewoon dol, en er zit maar 2mm draad in.

Goed... zo zijn er nog wel heel veel andere dingen waaraan je je kunt irriteren.

Ik ben benieuwd, zijn er nog meer vliegers die hier problemens mee gehad hebben, of nog steeds hebben?

Boudewijn

Het klinkt alsof de aansturing van de swashplate niet goed gaat. Ik zou de instellingen in de zender eens controleren/opnieuw inbrengen.

Back