Afgelopen zondag gevlogen met mijn Electro Sebart SU en na ongeveer 2 minuten vliegen stopte mijn motor. Servo’s bleven gelukkig werken zodat ik veilig kon landen.
Andere Lipo geprobeerd, zelfde probleem.
De motor rem is ingeschakeld echter dit mag en kan het probleem niet zijn. Volgens Hobby In zijn de Hacker regelaars prima regelaars en worden veel gebruik voor kunstvlucht. De motorrem wordt voor kunstvlucht altijd gebruikt voor neerwaartse figuren.
Ofwel de motorrem mag normaalgesproken dit probleem niet veroorzaken.
Set-up:
Motor Hacker A60-16S
Regelaar Hacker X-70-SB-PRO
Prop APC 16X10E
Bovenstaande combinatie is volledig volgens opgave Hacker.
Stroom 53,2 A
Vermogen 118 Watt.
Lipo: 1 stuks Graupner S6/ 4400 35C en 1 stuks Turnigy S6/ 3000 C 35-45
Tevens heb ik een interfase voor X-Pro regelaars gekocht zodat deze via USB kan worden geprogrammeerd.
Ik heb nog niet zo veel ervaring met E-vliegen maar volgens kenners is er niets mis met deze set-up.
Regelaar uit het model gehaald om hem aan te sluiten op de interface met als doel, resetten van de regelaar en opnieuw programmeren.
Helaas, regelaar reageert niet op de interface, dit werkte voorheen wel, resetten lukt dus niet.
Opnieuw regelaar ingebouwd, aangesloten en ja hoor regelaar doet gewoon z’n werkt?
Hoe lang hij blijft werken tijdens een vlucht………………..???????
Kortom ik vertrouw de regelaar niet.
Hebben jullie soortgelijke ervaring met deze regelaar en hoe hebben jullie dat opgelost.
Ik heb sowieso nog garantie dus terugsturen naar hacker is een optie.
Ik hoor graag.
Gr Ronald
Andere Lipo geprobeerd, zelfde probleem.
De motor rem is ingeschakeld echter dit mag en kan het probleem niet zijn. Volgens Hobby In zijn de Hacker regelaars prima regelaars en worden veel gebruik voor kunstvlucht. De motorrem wordt voor kunstvlucht altijd gebruikt voor neerwaartse figuren.
Ofwel de motorrem mag normaalgesproken dit probleem niet veroorzaken.
Set-up:
Motor Hacker A60-16S
Regelaar Hacker X-70-SB-PRO
Prop APC 16X10E
Bovenstaande combinatie is volledig volgens opgave Hacker.
Stroom 53,2 A
Vermogen 118 Watt.
Lipo: 1 stuks Graupner S6/ 4400 35C en 1 stuks Turnigy S6/ 3000 C 35-45
Tevens heb ik een interfase voor X-Pro regelaars gekocht zodat deze via USB kan worden geprogrammeerd.
Ik heb nog niet zo veel ervaring met E-vliegen maar volgens kenners is er niets mis met deze set-up.
Regelaar uit het model gehaald om hem aan te sluiten op de interface met als doel, resetten van de regelaar en opnieuw programmeren.
Helaas, regelaar reageert niet op de interface, dit werkte voorheen wel, resetten lukt dus niet.
Opnieuw regelaar ingebouwd, aangesloten en ja hoor regelaar doet gewoon z’n werkt?
Hoe lang hij blijft werken tijdens een vlucht………………..???????
Kortom ik vertrouw de regelaar niet.
Hebben jullie soortgelijke ervaring met deze regelaar en hoe hebben jullie dat opgelost.
Ik heb sowieso nog garantie dus terugsturen naar hacker is een optie.
Ik hoor graag.
Gr Ronald