Problemen met mijn heli

• Topicstarter Topicstarter AdvanDorpen
  • Startdatum Startdatum
A

AdvanDorpen

Guest
Ik heb een powerful helicopter r/c superior gekocht.
Deze heli werd verkocht als van hoge kwaliteit op marktplaats.
Zelf ben ik een totale leek op het gebied van bestuurbare helikopters.
Nu is het probleem wat ik heb dat soms mijn heli makkelijk opstijgt en de andere keer wil deze niet de lucht in komen. Een ander probleem dat ik heb is dat mijn accu erg snel leeg is, zo rond de 15 min. Na dat de accu op is moet ik deze 3 uur opladen.

Dit is de advertentie van de helikopter staat extra informatie op " Marktplaats.nl > Super mooie led helicopter aviate 720mm - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch " er staat dat de accu 7.2 v is dit klopt niet deze is 7.4

Zou iemand mij kunnen vertellen waar mijn problemen aan kunnen liggen.
Ik zelf heb er totaal geen verstand van dus alle mogelijkheden liggen open.

Alvast bedankt

Het is een coaxiaal heli van speelgoedkwaliteit. Wanneer de accu leger raakt gaat het max. toerental en daarmee de lift naar beneden, wellicht is dat de verklaring.

Een vliegtijd van 15 min. lijkt me heel netjes, laadtijd hangt voornamelijk van de lader af maar een uur duurt het minimaal wel. E-helivliegers gebruiken meerdere accu's om langer te kunnen vliegen...

Laatst bewerkt:
Oke dat is echt heel naar om te horen aangezien de verkoper meerdere r/c helikopters verkocht, hierbij gaf hij ook de indruk dat dit goede kwaliteit was. Natuurlijk moet je nooit een verkoper vertrouwen. maar om terug te komen op jouw verhaal wanneer de accu net is op geladen dan kan deze opstijgen maar blijft niet in de lucht hangen en komt dus langzaam weer naar beneden. De accu word ook erg warm ik heb wel is vaker een accu moeten vervangen maar dat haalde het niet bij dit. Is de 3 uur durende oplaad periode voor 10-15 op de grond de hoofdrotor laten draaien ?

ongetwijfeld zullen morgen nog wat meer mensen reageren.
Hopelijk word dit voor mij niet door de forums sporen voor een andere helikopter :P maar ben bang van wel.

welkom ad
je verhaal klinkt normaal , een accu wordt warm , een heli die 15 min kan vliegen is normaal [veel zelfs] en een hoogwaardige heli had je vliegklaar ver over de 1000 euro gekost .
een heli van 99 euro is nooit powerfull .

Hallo Ad,

Ik heb even naar de advertentie gekeken, de accu die erin zit is een Nimh accu, die moet ongeveer 3 uur opgeladen worden, en je vliegt er ongeveer 10 - 15 minuten mee.
Als het een lipo accu geweest was is de laadtijd ongeveer 45 min. tot een uur en vlieg je er tussen de 5 en 10 minuten mee.
Zowel bij het laden als vliegen wordt de accu warm.

Waarom hij soms niet opstijgt weet ik zo niet, dat hij weer zakt als je opstijgt is logisch, je moet blijven spelen met de zender. Elke beweging die je maakt met de heli vraagt stroom en daardoor haalt ie ook stroom bij de motor weg waardoor die weer zakt, dus moet je meer gas geven.
Je moet gewoon bijna constant met de zender blijven spelen.

Ik zet wel een vraagteken bij de kunde van de verkoper, in de advertentie heeft hij het een aantal malen over een vliegtuig i.p.v. een helicopter.

Succes :)

Laatst bewerkt:
Verdiep je nog even in de LiPo's, deze mag je namelijk niet leegvliegen!!! Als je dit een paar keer gedaan hebt, kun je ze eigenlijk al afschrijven.

De belangrijkste aandachtspunten op een rijtje:

• Een foutieve behandeling kan leiden tot explosies, brand, rookontwikkeling en vergiftigingsgevaar!
  • LiPo-pack altijd laten afkoelen voordat deze opnieuw wordt geladen.
  • Verbruik niet meer dan 80% van je accu capaciteit!

vergeet mijn post... ik zie zojuist dat het een Nimh betreft :mrgreen:

Net heb ik even in de handleiding gekeken en hier staat in dat het een Li-po accu is dus dit staat verkeerd in de advertentie.
Dit begint wel een beetje de story of my life te worden dingen die verkeerd in de advertentie staan.
Het is misschien beter om een ervarener persoon er naar te laten kijken of gewoon de heli terug te brengen.
Aangezien jullie nog zoveel verstand van heli's kunnen hebben maar met mijn slechte omschrijving denk ik niet dat we der gaan komen :P.

Laatst bewerkt door een moderator:
Net heb ik even in de handleiding gekeken en hier staat in dat het een Li-po accu is dus dit staat verkeerd in de advertentie

het staat vaak wel op de accu zelf, misschien kan je het best daar even op kijken in plaats van de beschrijving. dit in verband met het feit dat hij ook al 7.4 in plaats van 7.2 is, misschien een andere accu meegeleverd.

Aan de advertentie te zien is deze met behulp van een computerprogrammatje vertaalt (soms is er geen touw aan vast te knopen), wat mij doet vermoeden dat het om een handelaar gaat die dit spul goedkoop importeert en vervolgens probeert door te verkopen, maar er zelf verder totaal geen verstand van heeft.

Aan de advertentie te zien is deze met behulp van een computerprogrammatje vertaalt (soms is er geen touw aan vast te knopen), wat mij doet vermoeden dat het om een handelaar gaat die dit spul goedkoop importeert en vervolgens probeert door te verkopen, maar er zelf verder totaal geen verstand van heeft.

Yep, die indruk had ik ook, grammaticaal een drama die advertentie!

@ AdvanDorpen:
Wellicht overbodig, maar een goede tip voor een volgende keer... eerst even op het forum neuzen en vragen stellen (als die nog niet zijn gesteld) en daarna pas een keuze maken. Voor rond de 100 euro heb je namelijk verschillende goede coaxiale modellen zoals bijvoorbeeld een E-Sky Lama v4.

Overigens betwijfel ik of je de boel kunt terugbrengen hoor... maar ik wens je natuurlijk heel veel geluk! Het is immers kerst dus wellicht werkt het in je voordeel.

Ik heb wat rond gekeken en kwam tot de conclusie dat voor mij de volgende heli's denk ik het beste zijn.

Lame v4 2.4g. Eigenlijk geen kwaad woord gelezen over deze heli
Big lama. iets groter ook geschikt voor buiten maar is deze net zo goed als de Lame v4 2.4g ?
Co-commanche. Deze zie ik veel terug in beginners video's vind hem zelf lelijk maar zorgt de vorm voor beter vlieg eigenschappen weet iemand dit ?
walkera 180d ligt binnen me budget maar is een stuk moeilijk te vliegen <- misschien dom om te kopen ?

Er zijn zo ongelooflijk veel heli's geen idee wat de beste keuze is voor mij.

Sommige zeggen als beginner moet je cd nemen, andere zeggen cd gaat vervelen en is een verspilling van geld.

De 4 die ik noem zijn dat goede keuzes en is het dom om een walkera 180d te kopen zonder noemenswaardige ervaring met heli's ?

Beste ad ik heb op zo'n zelfde draadje een reactie gegeven ,ik copieer het hier even ,hoop dat je wat er aan heb Groeten Cees Dorst.

Okee even mijn two cents ,uiteraard moet je zelf de keuzes maken ,lid worden van een club is het beste advies wat men je kan geven ,daar kunnen ze je echt helpen met instellen enz ,een coax kopen is wel het slechtste advies ,zeker als je naar een club gaat. Er zijn kort gezegd twee soorten heli's nl FP ( fixed pitch ) en CP (collectif pitch ) voor het verschil moet je even op het forum zoeken ,de meeste beginnen met een FP en wel daarom dat de onderdelen na een crash (en dat doe je) veel goedkoper zijn.
Beroemde FP heli's zijn o.a. van esky en van walkara ,laat je niet om de tuin leiden met allemaal verkoop beloftes ,koop een komplete set bijv. met een 2,4 Ghz zender (ivm storingen) de zenders van beide zijn brandhout ,maar dit is in mijn optiek de goedkoopste mogelijkheid ,als je doorgroeit naar een betere ,kan je altijd nog een betere zender kopen (zie voor meer het forum) en je verkoopt de FP heli compleet ,en vangt zo nog wat terug ,van je investering.
Veel plezier met je nieuwe hobby en kijk uit voordat je het weet ben je er aan verslaafd.
Groeten Cees Dorst

O en wat ik vergeet de gegevens voor de accu (NIMH) zijn normaal ,volle accu geeft tussen de 8 en 10 minuten vliegtijd.
Niet overstappen naar LIPO want daar moetje een andere bec voor gebruiken ,anders helpje de lipo snel naar de filistijnen Groete

Walkera Dragonfly 4#1

Beste,

Niet zo lang geleden heb ik dit model helikopter gekocht en tot voor kort beviel het me prima.
Wat ik had begrepen was dit een redelijke heli om mee te beginnen.

Nu opeens wil die niet meer van de grond af, het lijkt net of de batterijen leeg zijn terwijl die toch echt opgeladen zijn.
Ik had al wat gezocht op forums en ik ben dus niet de enige met dit probleem.
Helaas had niemand een oplossing gepost.
Nu toch maar lid geworden van een forum en ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan vertellen.

Vriendelijk bedankt, George.

Okee george dit is een draadje van iemand anders ,dus is het normaal dat je eerst vraagt of je gebruik kan maken om iets te posten.
Maar goed ,vliegen met een heli is afhankelijk van je vlieggedrag maar komt in het algemeen uit tussen 8 tot 10 minuten ,langer is niet raadzaam want de concentratie neemt snel af waardoor ,je sneller ongelukjes maakt of gewoon crasht.

Wat jou betreft george denk ik dat de capaciteit van de accu snel verslechterd is ,de vraag is dus is het een lipo of een nimh accu is en wordt hij warm tijdens het laden ,voor meer info over accu,s kijk even in het accu forum en lees even de sticky's door ,daar staat alle info Groeten Cees

Okee, dat wist ik dus niet.
Dit is de eerste keer dat ik een forum gebruik want ik kom er zelf niet uit.
Ik zal even uitzoeken hoe ik een eigen discussie kan starten en zl zorgen dat ik dan niet meer op die van een ander begin.
My bad.
Ik zal meteen ook de batterij nakijken.
Bedankt, George.

Okee, dat wist ik dus niet.
Dit is de eerste keer dat ik een forum gebruik want ik kom er zelf niet uit.
Ik zal even uitzoeken hoe ik een eigen discussie kan starten en zl zorgen dat ik dan niet meer op die van een ander begin.
My bad.
Ik zal meteen ook de batterij nakijken.
Bedankt, George.

gezellig dat je der bent ;)

Maar gelijk even een vraagje aan andere Co-ax overslaan en gelijk naar fp ?

Zelf sla ik het ook graag over maar op in die youtube filmjes hammeren ze der erg op koop eerst een co-aux
Ik vind het omslachtig om eerst een co-ax te kopen en dan na 2 maanden of eerder een FP of CP.
Maar wat vinden jullie hiervan en is de wakera 180d dan een goede keuze ?
Aan dit model nieuw kan ik redelijke makkelijk komen en dit lijkt me een geweldige heli.

Het is voor mij van belang dat ik een heli koop waar ik me zeker een half jaar mee kan vermaken.
Ik woon in de middle of no where dus een volgende stap voor mij zal vrij snel een brandstof motor worden.
Een co-ax lijkt me leuk om het mee te leren maarja zoals ik al aangaf gaat dit niet erg snel vervelen ?

Het kan best dit hierover veel meer op het forum staat gepost ik kon dit niet vinden maar link me gerust door.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back