Problemen met servo/afstandsbediening???

Cheeta

Forum veteraan
In het kort: Mijn servo kan nog maar 1 kant op omdat die te ver doorgedraaid is wie weet daar een oplossing voor???

Ik heb net mijn TL-01 weg gezet en vervangen door de TA-04!!

Leuk alles deed het tot dat ik hem ging testen shit stuur verkeerd om ach ja d8 leuk servo reverse gebruiken. NIET DUS!!!

Bijna mijn hele stuur naar zijn k#%@& gelukkig de servo saver er tussen gezet!!!!

Hele servo eruit gehaald en aangepast met servo reverse!!! Staat die teveel gedraaid waardoor ik maar 1 kant op kan stuuren! Nou fijn k#%@& zooi (d8 dat het aan de afstandsbediening SANWA DASH SABER X 40 MHZ lag sensor los ofzo NIET DUS!!!)

Maar waar ligt het dan aan???

Wie kan mij daarmee helpen???

Denk dat het aan de servo reverse ligt die te ver uitslaat kan dat???

Bij voorbaat dank

Alwin Winius

@Alwin: als jij een beetje wil letten op de taal die je soms uitslaat :wink: (nu aangepast) gaan wij met je meedenken waarom jouw servo zo onverwacht uitslaat...

Simple test: wat gebeurt er als je (op tafel) de huidige stuurservo vervangt door een andere 100% werkende servo? Heb je dan bij neutrale zenderinstelling met en zonder reverse gewoon dezelfde uitslag naar beide kanten dan is de oude servo kaduuk (tandwiel/potmeter) en anders ligt het aan de rest van de installatie...

Hoi,

@Alwin: een tijdje terug schreef je dat je aan een "stelschroef" in je zender hebt zitten draaien,
volgens mij zit daar jouw probleem, waarschijnlijk hebt je daar iets "verkeerd" gedaan.

Nee dit probleem heb ik al opgelost alleen nu valt het bereik weg zomaar spontaan en schiet die ervandoor!!!!

CYA

P.S. dat bericht was 1 week geleden ja!

dan is het allereerst tijd voor een failsafe die ervoor zorgt dat ie er niet zomaar vandoor gaat.
te koop voor ongeveer 25 euro.

Kan wel goedkoper maar ben al achter het probleem voor de 2dex mijn ontvanger naar zijn kloote wordt er gek van had er 2 liggen de eerste deed het niet d8 ik gaf verkeerd stuur en de 2de had maar een bereik van 3 m! Toen ik in mijn afstandsbediening een stelschroef veranderde was het stuur verholpen en dus de 1ste ontvanger nog goed!!!! Maar ja ik heb nu een ontvanger die storingsvrij is en 2 afstandsbedieningen!!!

CYA

Back