Problemen met servo/afstandsbediening???

Sluit die servo normaal aan. Doet hij het dan nog niet goed is hij stuk / verdraaid binnen in en moet je hem uitelkaar halen. Servo reverse die niet goed is of in combinatie met zender die een gek puls bereik heeft kan je servo te ver door laten draaien. Als je pech hebt zijn je tandwielen stuk gedraaid.

Als ik het goed begrijp heb je dus geen stuur meer als je "volgas" geeft?

Watvoor snelheids regelaar en ontvanger gebruik je?

Zijn je kristallen goed geplaatst? alle bedrading goed (geen doorgesleten delen en alle stekkers vast)? etc etc Zo moet je de hele electronica in de auto langslopen. Dus niet alleen de snelheidsregelaar of de stuurservo. Alles van antenne tot accu.

succes
Frank

Heb alles na gelopen en het ligt aan de afstandsbedieining of het kristal maar hoe kan ik dit controleren??? Het kristal kapot is is nu 1,5 jaar oud!!!

CYA

Dat is niet te controleren..denk een nieuw kristal kopen..of nieuwe servo

je motor heeft 2 aansluitings punten zeg je, en daarna zeg je dat de motor geen koolborstels heeft, dit lijkt mij zeer vreemd. kijk maar eens goed in je motor en ik denk dat je dan wel ergens 2 koolborstels ziet zitten. Een motor zonder koolborstels heeft 3 aansluitpunten.
Deze motor moet je dan met 3 condensatoren onstoren. Eentje over de 2 aansluit punten en dan van elk aansluitpunt naar het motor huis. Als je dat doet denk ik dat je een heleboel storing kwijt bent.

Een motor zonder koolborstels heeft 3 aansluitpunten. Zover ik weet worden de borstelloze motoren nog niet zo veel in de normale standaard auto's toegepast.

Een kristal is met de correcte apperatuur wel te controleren op fouten. Een goede modelbouwzaak zou dit moeten kunnen doen.

Alleen in dit forum (en niet in Engelse, Amikaanse, Duitse, Deense enz.) zie ik regelmatig deelnemers die zeggen dat een topic gesloten mag worden. Dat is iets voor de moderatoren om te bepalen, en misschien hebben anderen nog wel vragen of suggesties.

das waar, bedoelde het meer voor het probleem voor de maker van deze topic. zijn probleem is opgelost.

Back