Problemen met starten van hpi nitro evo

Beste modelbouwers,

Ik ben nieuw hier een nog een amateurgebied op het rc-vlak. Ik heb continu problemen met het starten van mijn hpi nitro evo. Ik heb de thread van carburateur instellen wel honderd keer doorgelezen en snap ook wel het meeste, maar mijn auto werkt niet mee :).

Ten eerste duurt het altijd ff voordat ie start op zich niet erg. De volgende dingen gebeuren veelal.

Hij heeft veel luchtinvoer nodig om te starten, hierdoor als ie start schreeuwt ie gelijk de hoogste toeren op straat. Ik krijg hem dan ook niet goed stationair en hij valt dan meestal weer uit. Dan is het echt weer ff werk om hem weer aan te krijgen. waarom heeft ie zoveel lucht nodig? waarom loopt ie neit stationair? en waarom is het zo'n probleem om hem weer te starten nadat hij al is warm gelopen? ik heb ook het gevoel dat ie snel verzuipt..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

alvast bedankt.

Het beste wat je kunt doen is bij een ervaren persoon langs gaan en dat die je helpt met het afstellen van de auto.
Geef in je profiel even aan waar je woont en misschien woont er wel iemand bij je in de buurt.

Maar als ik je verhaal zo lees kon het wel eens zijn dat je motor geen compressie meer heeft.
Vooral als hij warm is en daarna niet meer start is een symptoom van een versleten motor.

M.v.g. Mark

Het beste wat je kunt doen is bij een ervaren persoon langs gaan en dat die je helpt met het afstellen van de auto.
Geef in je profiel even aan waar je woont en misschien woont er wel iemand bij je in de buurt.

Maar als ik je verhaal zo lees kon het wel eens zijn dat je motor geen compressie meer heeft.
Vooral als hij warm is en daarna niet meer start is een symptoom van een versleten motor.

M.v.g. Mark

OK dank je wel. Ik woon zelf in Barneveld, ik zal op het forum eens rondkijken wie er in de buurt woont...

En als je opnieuw begint?

Dus je schroeven helemaal indraaien en dan 2.5 (of 3.5) draai weer terug. Beginnen met je HSN, als je dat hebt afgesteld je LSN.

Hier staat het ook uitgelegd:
[URL="
a Nitro engine on a Savage X/XL‬‏ - YouTube[/URL]

dankzij jullie tips draaide hij vandaag redelijk, had alleen aan het einde het probleem dat de auto met de wielen van de grond af prima draaide ook bij vol gas, maar tijdens het rijden op de weg ging de motor ineens ontzettend schreeuwen/janken en reed hij bijna niet meer vooruit,. Alleen als ik de gashendel heel licht inhield ging hij normaal vooruit. Heeft dit ook te maken met brandstofinstelling?

Hoor graag meer van jullie!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je geen oude nitro? Was de deksel van je brandstof goed afgesloten?

Ik heb wel eens dat hij jankt als mijn brandstof bijna op is. Ik heb zelf heel veel aan die youtube link gehad.

Nu moet ik alleen nog mijn Trophy afstellen.

Veel toeren en weinig snelheid lijkt mij ergens een fout in de aandrijving. Een slechte koppeling, versleten tandwielen of losgekomen outdrives.

Back