Problemen met Traxxas Nitro Slash 1/10 TRX 3.3 2WD

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Turlngii, 27 jan 2021.

  1. Turlngii

    Turlngii

    Lid geworden:
    27 jan 2021
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Huizen
    Ik heb helaas een probleem met mijn nieuw aangeschafte nitro auto. De Traxxas Slash 2wd. Ik heb al de stappen van de handleiding doorlopen en ben vorige week de eerste keer de motor gaan starten. Netjes eerst de zender en ontvanger aan gedaan. Sturen, gasgeven en remmen. Alles werken en de servos slaan aan. bij mijn 3e tank ging het echter helemaal mis. Bij het starten van de motor scheurt de auto met vol gas weg. Ook de bediening werkt op dat moment niet meer. Ik krijg hem dus niet tot stilstand en het sturen werkt ook niet meer. Alsof de bediening geen contact meer heeft met de auto. Na veel moeite en achter die auto aan rennen heb ik de auto tot stilstand gekregen en de motor laten afslaan. Tot mijn grote verbazing werkte alles toen weer wel nadat de motor uitstond. A fijn ik dacht het lag aan de verbinding van de zender. Opnieuw de auto aangezet en alles nagelopen. (alles werkt weer) Maar na de motor te starten schiet hij er weer vandoor met vol gas en heeft hij een wil voor zichzelf. Ik stond op een leeg veld in the middel of nowhere dus het kan niet met een eventuele stoorzender te maken hebben van andere zenders. Zelf ben ik deels bekend met dit soort autos en weet dat uit de doos de afstelling niet altijd optimaal is en in zijn neutraal naar voren kan rollen . Dan pas je de idle screw en throttle trim aan en blijft hij staan. Dit is in mijn geval echter compleet anders want je ziet de servo van het gas aanslaan het moment dat ik de nitro motor start en dat ding schiet weg met een topsnelheid. Ik heb alles geprobeerd, de handleiding meermaals doorgelezen en contact gezocht met desbetreffende winkel maar heb nog geen oplossing gehad.
    Ik hoop dat jullie mij hier in kunnen assisteren zodat ik weer van deze hobby kan genieten.

    Ik verneem graag spoedig iets van jullie en hoop het snel met jullie expertise op te lossen.!
     
  2. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Weet je zeker dat de accu's vol waren? Dit lijkt er inderdaad op dat er iets is met je ontvanger en/of zender. Wat voor zender zit erbij?

    M.v.g. Mark
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    En gebruik je in de auto nog de batterijhouder met de 4x AA batterijen? Dat kan 8 mogelijke slechte contacten.
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.833
    Locatie:
    Nootdorp
    Onder trilling van de motor gaat de boel op hol, dan heb je dus ergens een slecht contact.
     
  5. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Doesburg
    Iets klopt niet aan dit verhaal.
    Als alles werkt voordat de motor start (altijd testen) dan werkt je stuur dus goed, en ook je gas servo (als het goed is, anders moet je niet starten).
    Dat betekend dus dat je gas schuif (bijna) dicht staat als je gaat starten.
    Als dan je ontvangst of wat dan ook uitvalt, staat je gas dicht en kan hij er niet vol gas vandoor gaan.

    In jou geval, als hij er vandoor gaat, heb je dan ook geen stuur meer?

    Als je nog wel stuur hebt staat dan wellicht je gas "reversed"?
    In dat geval zou hij langzamer gaan rijden als je gas geeft....
    Als niets het meer doet na het starten dan moet het idd een trillings probleem zijn, maar dan snap ik niet hoe hij op vol gas komt te staan.

    Of je hebt je fail safe op vol gas staan, als dan je ontvangst weg valt gaat hij naar vol gas, maar dat zou niet best zijn.
    Kun je testen, zender aan, ontvanger aan (motor uit) dan moet alles goed werken, dan zender uit en zien wat de servos doen, stuur zal wel stil blijven staan, gas gaat naar fail safe positie, dat zou gas dicht, vol op de rem moeten zijn.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Gezien die nieuw is misschien ook een goed plan om terug te gaan naar de winkel en op basis van garantie het daar uit te laten zoeken.
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    vaak, alles wat je zelf gaat zitten pielen, is dit een reden voor een shop om de garantie ongeldig te verklaren...
    ligt een beetje aan wat je doet. maar dat besluiten zij zelf..

    Testje:
    Als hij geen verbinding heeft met de zender, probeer eens tegen een servo te duwen?
    als de servo hevel gewoon verplaatst kan worden alsof er geen stroom op staat, zit je probleem in de accu op de auto.

    maar, als hij bij normaal duwen (gewoon voelen of hij net zo makkelijk verzet kan worden als wanneer de boel uit staat, niet veel harder duwen...) echt op zijn plek blijft, heeft de boel nog stroom.
    maar wordt hij niet aangestuurt.
    oftewel, verbinding zender niet goed, of de ontvanger zelf intern niet goed.

    onthou in ieder geval waar de gasservo staat als het gas dicht zit...
    en let er op dat hij daar ook staat als je start.


    maar, die ontvanger en zender kun je niets mee.
    en je hebt gewoon garantie. spul moet wel werken.
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2021

Deel Deze Pagina