Problemen met Walkera ontvanger

Ik heb een Walkera RX2405 ontvanger (ingebouwd in een coax heli) die ik bind met een WK2401 (2,4Ghz) als ik de throttle een kwart open doe, dan draaien beide motoren, zodra ik de throttle verder open doe dan stopt de motor voor de bovenste blades. Doe ik de rudder naar rechts dan begint de motor voor de bovenste blades weer te draaien, doe ik de rudder naar links, dan stopt ie weer.
Ik gebruik een WK2401 zender die voor een HM 5G6-1 (kleine coax) gebruikt werd.

Het is mij al eens eerder opgevallen dat verschillende WK2401 zenders niet allemaal voor de zelfde reacties zorgen op een ontvanger.

Heeft iemand een idee?

Groeten,

Henk

Eén keer als volgt: vol gas geven op de zender. Pas daarna zender en ontvanger inschakelen en wachten tot ontvanger en zender uitgeknipperd zijn. Daarna gas (en gastrim) dicht. Alle volgende keren weer normaal met gas dicht opstarten.

Het calibreren van de regelaars in de ontvangerunit doe je door vol gas te geven en de ontvanger daarna te binden. Zoiets hoef je normaal gesproken slechts één keer te doen.

Volgens mij zitten hier twee draai knopjes op, waarvan één voor de servo uitslag en één voor de gyro. Met de gyro zou je het verschil in draaisnelheden van de motoren kunnen aanpassen.

Hoi,

Dank je wel, het lijkt erop dat dit heeft gewerkt, beide motoren draaien nu volop en geen één motor gaat meer uit.

Groeten,

Henk

Eén keer als volgt: vol gas geven op de zender. Pas daarna zender en ontvanger inschakelen en wachten tot ontvanger en zender uitgeknipperd zijn. Daarna gas (en gastrim) dicht. Alle volgende keren weer normaal met gas dicht opstarten.

Het calibreren van de regelaars in de ontvangerunit doe je door vol gas te geven en de ontvanger daarna te binden. Zoiets hoef je normaal gesproken slechts één keer te doen.

Het probleem is opgelost met de oplossing van Corrien. Bedankt hiervoor :D

Ik heb de ontvanger ingebouwd in een Graupner 47G en er een andere romp omheen gebouwd, de originele romp breekt erg snel bij een crash.
Er zijn nu ook andere rompen te krijgen voor de 47G en Jet Ranger en deze passen goed.
Ik moest de lipo houder aanpassen omdat de bijgeleverde lipo houder alleen langere en smallere lipo's kon hebben (ik wilde geen nieuwe lipo's erbij kopen), dus heb ik de oude lipo houder erin gebouwd.

Verder moest ik op de WK2401 zender de aileron in reverse zetten, een klein beetje trimmen en nu vliegt ie erg lekker met een 2,4 Ghz zender/ontvanger.

Back