Problemen met Walkera UFLY-S (Help!)

Voor wat betreft de niet werkende servo voor "nick" (vooruit-achteruit):
Steek het stekkertje ervan eens in de aansluiting voor de "roll" (links/rechts) servo; of de staartservo.
Werkt de servo dan nog niet; servo kapot.
Werkt de servo dan wel, is meest waarschijnlijk de ontvanger defect. Zou wel jammer zijn, is een duur onderdeel :(

Het kantelen van de hoofdrotor:
goed controleren of alles wel vast zit (niet gebroken/krom/los), en soepel kunnen bewegen. Ook zorgen dat de paddles (de kleine 'vleugeltjes') en de gewichtjes naast de paddles beide even ver van de hoofdrotor af staan. Armpjes op de servo's zo goed mogelijk op 90°; de tuimelschijf haaks op de hoofdas, en de paddles horizontaal.

En dan moet het eigenlijk al goed zijn. Zoveel kan er niet verkeerd zijn aan de instellingen van een FP zoals jij die hebt.
Hoofdas kan alleen krom zijn als deze een tik heeft gehad (door ergens tegenaan te vliegen).

En de belangrijkste: pak het stap-voor-stap aan :D

(En ik zie dat jij er de WK-2403 zender erbij hebt :p, normaal gesproken wordt de Ufly-S geleverd met de WK-2402)

Groet,
Robbie

Bedankt voor de tips! Ik ga straks (inderdaad stap-voor-stap) even kijken wat ik kan doen en zal dan weer een reply posten. ;) Ja klopt! Ik heb hem zo goed als nieuw bij iemand gekocht. Hij had er bijna nooit mee gevlogen en het leuke was dat diegene er ook de nieuwe WK-2403 zender bij had gekocht.:D

Ik heb hem zo goed als nieuw bij iemand gekocht. Hij had er bijna nooit mee gevlogen en het leuke was dat diegene er ook de nieuwe WK-2403 zender bij had gekocht.:D

Mag ik mijn twijfels hebben bij dat 'bijna nooit mee gevlogen' ??
Denk eerder dat er erg hard mee gecrasht is, en daarna de moed opgegeven (of te duur bevonden) om de heli opnieuw op te bouwen.

Groet,
Robbie

Ik heb de heli nu gestript. Dus alle vleugels zijn eraf (zie foto). Imageshack - fotozw.jpg
Ik heb de rotor even laten draaien en heb nu geen last meer van rare trillingen of van gekraak als ik de rudder draai. Is het dan wel noodzakelijk om de shafts te vervangen? En zo ja, kan ik deze simpel vervangen?

Wat betreft de servo, die is kapot. Ik heb hem op een andere aansluiting gezet, maar daar reageert hij ook niet op. Ik ga dus een nieuwe bestellen, is deze goed? RCVliegshop.nl - D Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!

Zijn er nog andere dingen die ik (zou) moet(en) vervangen/aanpassen?

Groetjes van Bryan

Ik heb de rotor even laten draaien en heb nu geen last meer van rare trillingen of van gekraak als ik de rudder draai. Is het dan wel noodzakelijk om de shafts te vervangen? En zo ja, kan ik deze simpel vervangen?

Als de as(sen) niet krom zijn, hoef je die dus niet ter vervangen ;)

Wat betreft de servo, die is kapot. Ik heb hem op een andere aansluiting gezet, maar daar reageert hij ook niet op. Ik ga dus een nieuwe bestellen, is deze goed? RCVliegshop.nl - D Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!

Ja, dat is de juiste !

Zijn er nog andere dingen die ik (zou) moet(en) vervangen/aanpassen?

Ivm verzendkosten zou ik de tandwielenset, hoofdrotorbladen en flybar meebestellen.

Groet,
Robbie

@BryanF1

Als ik dat eerste YT filmpje van je bekijk, de skids zien er ook aardig krom uit of is dat een tafel die niet helemaal recht is?

Ik denk dat het ding een flinke smakkerd heeft gemaakt, wat ik zo kan zien

@Rubberenrobbie, Ik ga de servo morgen bestellen. Bij mijn aankoop zaten er al superveel reserveonderdelen bij, dus dat ga ik nog even checken.

@FlyingCheese, De skids zijn inderdaad best krom, zo waren ze helaas al bij aankoop, maar verder niet echt last van gehad. De heli heeft inderdaad een paar klappen gehad, misschien net iets teveel. Maar ja, ik zit nog in de fase waarin ik het allemaal onder de knie probeer te krijgen dus zoiets gebeurt nog wel is.;)

Nogmaals hartstikke bedankt voor jullie tips! Dit zal me zeker gaan helpen bij de reparatie. Ik wil het volgende gaan:
- Vandaag een nieuwe servo en flybar bestellen. Wat betreft de servo, volgens jullie en de exploit moet het deze zijn: RCVliegshop.nl - D Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!.
Maar het probleem is dat ik ook nog een andere heb gezien, en daarmee komt het serienummer precies overeen met het stickertje op mijn servo. RCVliegshop.nl - D Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!. Toch gaan voor de eerste?
- De main shaft, en dus ook de servo en flybar vervangen.
- Alles weer in elkaar zetten, uitbalanceren en dan zal hij weer een stuk beter vliegen

@BF1

Bel anders ff met de shop om zeker te zijn? Zo weet je het zeker en kun je het altijd nog aanhalen bij ze mocht je de verkeerde hebben besteld

Ik kan de RCVliegshop niet via telefoon bereiken, maar ik heb een 'ticket' verzonden, dus nu maar hopen dat ik snel bericht krijg.

ontvanger van walkera ufly

Hallo,

Kan er mij iemand vertellen hoe je de ontvanger in de walkera ufly best insteld voor autostabilisatie te activeren?
ELEV/AILE EXT: moet dit on of off staan?
WK-ADJ: moet dit on of off staan en wat betekend dit?
Bedankt voor jullie reactie.
Ik ben hier nieuw en hoop dat ik mijn vraag op de juiste manier plaatste.
Dany De Moor

Hallo,

Kan er mij iemand vertellen hoe je de ontvanger in de walkera ufly best insteld voor autostabilisatie te activeren?
ELEV/AILE EXT: moet dit on of off staan?
WK-ADJ: moet dit on of off staan en wat betekend dit?

ELEV/AIL/EXT instelschroef: hiermee stel je het bereik ('hoever deze kan bewegen' van de servo's van de tuimelschijf in. + = groter bereik etc (Staat standaard op 75%)
WK-ADJ microschakelaar: om de helikopter af te stellen (=tuimelschijf haaks t.o.v. hoofdas stellen) op ADJ, om te vliegen op WK.
Wat het letterlijk betekend? Géén idee :D
BAL microschakelaar: ON = electronische stabilisatie voor tuimelschijf aan, en OFF uiteraard uit :rolleyes:
En met de 3 andere instelschroeven regel je de gevoeligheid van de respectievelijke servo's. (Staan standaard op 50%)

Ik heb zelf de Ufly-S niet, maar heb afgelopen vakantie iemand geholpen ermee. Met uitgeschakelde electronische stabilisatie (voor de tuimelschijf !, niet voor de staartservo !, dus) vliegt de Ufly-S véél beter

Maar even een vraagje: gevraagde info staat óók in de handleiding...

Groet,
Robbie

Back