Problemen Phoenix 4 - DX6i

Net de nieuwe Phoenix sim geïnstalleerd, ging allemaal vlot tot ik mijn zender moest eraan binden.
Bij de nieuwe zender setup gaat alles goed, tot ik moet aangeven van welk merk mijn zender is. Ik duid daarbij Spektrum aan en dan geeft hij de melding dat dit niet overeenkomt met de zender die hij dedecteert die er aan hangt en moet ik de volledige calibratie procedure opnieuw overlopen om zo zelf zogezegd een zender te creëren. Ligt dit aan de zender of aan de pc die de zender verkeerd herkent, toen ik de zender voor de eerste keer in de pc stak gaf hij aan dat hij een usb controler installeerde.

Ook heb ik geen geluid bij de simulator, welke instellingen voor geluid ik ook kies.

Hoi,

De computer "ziet" alleen de usb dongel en niet de zender. Wordt dan door Windows(7) herkent als een game-controller.
Ik had ook problemen met het "Spektrum" profiel. Ik heb voor mijn Dx7s ook gewoon via de calibratie-procedure een nieuw profiel gemaakt. Je moet wel eerst in je zender een apart "model" maken voor Phoenix (b.v. "Phoenix Heli"). Als alles werkt moet je waarschijnlijk via "your controls" ook nog een of twee kanalen "reversen".

Dat je geen geluid hebt kan ook aan de Windows instellingen voor geluid liggen.

Ben je bekend met "Teamviewer"? FF downloaden van teamviewer.com dan kan ik je als het eventueel nodig is wel van afstand helpen.

Groet,

Harry

Net de nieuwe Phoenix sim geïnstalleerd, ging allemaal vlot tot ik mijn zender moest eraan binden.
Bij de nieuwe zender setup gaat alles goed, tot ik moet aangeven van welk merk mijn zender is. Ik duid daarbij Spektrum aan en dan geeft hij de melding dat dit niet overeenkomt met de zender die hij dedecteert die er aan hangt en moet ik de volledige calibratie procedure opnieuw overlopen om zo zelf zogezegd een zender te creëren. Ligt dit aan de zender of aan de pc die de zender verkeerd herkent, toen ik de zender voor de eerste keer in de pc stak gaf hij aan dat hij een usb controler installeerde.

Ook heb ik geen geluid bij de simulator, welke instellingen voor geluid ik ook kies.

Het is gelukt hoor Liberator, was een fout van mij.
Misschien kan de oplossing die ik kreeg ook jou helpen...

Je moet bij het kiezen van het merk van de zender niet op ok drukken nadat je spektrum hebt geselecteerd, je moet eerst één keer op spektrum klikken, dan wordt die balk grijs, en als je dan op de grijze balk dubbelklikt krijg je een lijst met alle spektrum zenders die in de sim zitten, DX7 staat daar ook bij ;)

Mooi dat het toch gelukt is. Veel plezier met simmen!

Harry

Het is gelukt hoor Liberator, was een fout van mij.
Misschien kan de oplossing die ik kreeg ook jou helpen...

Je moet bij het kiezen van het merk van de zender niet op ok drukken nadat je spektrum hebt geselecteerd, je moet eerst één keer op spektrum klikken, dan wordt die balk grijs, en als je dan op de grijze balk dubbelklikt krijg je een lijst met alle spektrum zenders die in de sim zitten, DX7 staat daar ook bij ;)

ik heb problemen met me v5. hij pakt me spektrum niet. heb al een apart model in me zender gemaakt. maar hij doet het nog. hij zegt dat die een setup error heeft ofzo

Back