problemen regelaar/ontvanger.

Hoi ik heb nu een ontvanger 80 amp in mijn buggy zitten hij is van xerun. En ik heb een ontvanger die niet meer toppie is. ik heb mijn servo saver op zijn slapst zitten. terwijl ik mijn wielen vast heb laat ik mijn servo draaien maar de servo (Ace DS1015) trekt het gewoon niet hij krijgt geen beweging in de servo-saver (ik krijg wel beweging in de servo saver met mijn hand). Tegelijkertijd dat ik mijn saver vast hou en mijn servo probeert de sturen vallen mijn koel vinnen uit, en wanneer ik weer stop gaan ze weer draaien. Ook het vreemde is. Als ik mijn auto uit heb en mijn servo heen en weer beweegt. Geeft de ESC een piepje. Terwijl mijn accu's niet eens aangesloten zijn :confused:. Ligt dit probleem bij mijn regelaar?? of mijn ontvanger ik heb namelijk nog wel eens gekloot met mijn ontvanger misschien is die defect?? Of heeft mijn auto een BEC nodig?

ik ga wel even proberen op mijn DX3S zender ontvanger. Misschien werkt ie wel daarop.

Waarschijnlijk en stroomvoorzieningsprobleem. De servo verbruikt zoveel stroom dat de voeding het niet bij kan houden. De spanning daalt dan er er valt van alles uit.

Jup that's it ;). Getest met mijn Dx3s de voltage kwam onder de 3,5Volt. Dat is toch wel laag. Ik ga dan maar een Bec aanschaffen.

Wat moet ik allemaal in auto plaatsen hiervoor? In iedergeval een batterij voor mijn ontvanger? En nog meer? En als ik de batterij aan me ontvanger koppel krijgt deze stroom maar als ik dan mijn regelaar in mijn ontvanger plaatst geeft die ook stroom af aan de ontvanger dus dan krijgt de ontvanger van 2 ingangen stroom. Is dit een probleem?

Twee verschillende BEC's of een BEC en een ontvangeraccu aansluiten is nooit verstandig. Dat kan tot onderlinge beinvloeding leiden.

Je kan een BEC uitschakelen door de rode draad uit de servostekker van de betreffende ESC te verwijderen. Er zit een borglipje dat je met een speld voorzichtig iets kan oplichten. Dan kan de draad met de metalen connector uit de stekker worden gehaald.

Denk er een het metalen deel te isoleren, anders krijg je een keer vuurwerk.

Je hebt een (goede) ontvangeraccu nodig. Die kan je kant-en-klaar kopen of zelf in elkaar solderen. Let dan in ieder geval goed op de polariteit van de accucellen.

Als de BEC van de ESC onvoldoende is, kan je ook een losse BEC plaatsen die meer stroom kan leveren.

Nog even een vraag, Hoeveel stroom kan de BEC leveren die je nu gebruikt? De servo kan ook defect zijn en daardoor veel te veel stroom verbruiken.

Eigenlijk denk ik dat je wat zaken door elkaar haalt. Ontvangers van 80 Ampere bestaan niet, wel ESC van 80 Ampere. Zonder aangesloten voeding kan een ESC niet piepen, bovendien de ESC piept niet. Die gebruikt de motor als een soort luidspreker.

Laatst bewerkt:
Servo is nieuw (ace DS1015). Mijn regelaar geeft 6,2 Volt volgens mijn Dx3s. Dus even simpel gezien rode draad eruit van mijn regelaar. en deze accu in ontvanger pluggen?

Ontvangers en servo's werken (meestal) op een spanning van 4,8 tot 6 Volt. In verreweg de meeste gevallen is 4,8 Volt, dus 4 accucellen, voldoende. Bij 6 Volt wordt het stroomverbruik heel veel hoger, waardoor je in dezelfde problemen kan vervallen.

Ook is de warmteontwikkeling en de slijtagen in/van de servo veel groter bij 6 Volt. Het gebruik van 6 Volt is dus nergens voor nodig, 4,8 Volt is voldoende.

Een condensator kan je toch ook gewoon in de ontvanger insteken.
Is toch een stuk makkelijker als een 2e accu erbij die je nog op een fatsoenlijke manier in de auto moet stoppen.

groeten,wesley

Jawel, ik zou niet zelf weten hoe ik dat moet doen. Dus ik vind een accu wel makkelijker. Ik krijg hem trouwens ook mooi weg :). Maar zou dat een goede accu zijn die 1600 mah

Back