Problemen regelaar

• Topicstarter Topicstarter StudioJH
  • Startdatum Startdatum
S

StudioJH

Guest
Hallo allemaal,

Sinds enige tijd heb ik een HPI Blitz, deze heb ik brushless gemaakt. Dat heb ik gedaan met een Orion experience 2 regelaar/motor. De wagen rijdt op NI-MH accu's, 7.2V, 6 cellen. Ik gebruik 3600 tot 3700 mAh.

Als ik één van de vele accu's op heb geladen kan ik een paar minuten (2-3 minuten) probleemloos rijden. Daarna kan ik ongeveer 10 tot 20 seconden gewoon rijden op snelheid en daarna 10 tot 20 seconden rijdt de wagen langzaam, ook al geef ik vol gas. Net alsof de wagen begrenst wordt :(

Ik heb al meerdere accu's geprobeerd en de regelaar 2x opnieuw geprogrammeerd. Ook in de handleiding kon ik niet veel vinden. Ik denk dat de accu's te zwak/oud zijn, ook al zijn ze niet heel gek oud. De accu's waren volgens de lader geheel opgeladen. Zou het verstandig zijn LiPo te gebruiken in dit geval?

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, en gezien het mooie weer zou ik graag met mijn nieuwe wagen willen rijden ;) zonder deze problemen :cool:

Gezien de vele vakkennis op het forum hoop ik dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt!

Jon v.d Heyden

ik denk dat je aan de lipo moet omdat je Ni cellen het aantal ampere wat je motor vraagt niet kunnen geven

Als je continue op vol vermogen rijd, dan is een accu met een paar minuten leeg ... (regelaartje mag 70A continue leveren, als je daar in de buurt zit met je "verbruik" dan is de accu binnen 2 minute volkomen leeg )...

Back