Problemen Spektrum SRS6000/DX3

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Reeskees, 22 jan 2021.

  1. Reeskees

    Reeskees

    Lid geworden:
    31 dec 2020
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Nederland
    Goedenavond,

    Ik heb een probleem na het wisselen van de servo op mijn nog geen maand oude Losi Baja Rey.

    Ik wil de zaak opnieuw kalibreren, maar met de zender in kalibratiemodus reageert de auto niet. De enige reactie krijg ik als ik de steering trim bijna helemaal clockwise heb gedraaid. Dan ramt hij hem in zn eindpunt.

    Auto weggebracht voor onderzoek, "gekalibreerd" teruggekregen, maar ik zet hem aan en... niks veranderd. Dus alles weer resetten en nu komt erbij dat de auto na het binden direct volgas gaat! Sturen doet hij wel normaal.

    Ik heb een andere zender in huis (DX2E) en hier maar eens aan gekoppeld. Exact hetzelfde probleem, dus we kunnen stellen dat het in de transmitter zit.

    Uiteraard gaat hij weer terug naar leverancier, maar wellicht heeft iemand hier een helder moment en DE oplossing. Of jullie gaan mij vertellen dat (wat ik denk) de transmitter defect is.

    Van eventuele vragen over of ik wel de juiste werkwijze volg. YES, ik volg de handleidingen en deze filmpjes.

    Binden + kalibreren DX3


    End point calibration (met de zender in bind mode gebeurd er niks, behalve dat hij de wielen naar uiterst rechts ramt als ik de st trim bijna helemaal clockwise heb:


    Met de originele overigens servo aangesloten hetzelfde probleem.

    Verlicht mij :)
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Er zijn 2 zaken, binden en calibreren

    1) Binden
    Binden is het koppelen van de ontvanger aan de zender

    2) calibreren
    Dat is het instellen van de ESC naar je zender.

    Dat laatste zal je dus nog even moeten doen nu wel je stuur lijkt te reageren. Even de manual van je ESC doorlopen.
     
  3. Reeskees

    Reeskees

    Lid geworden:
    31 dec 2020
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Nederland
    Inmiddels een pro hierin na dagenlang proberen.

    Maar het sturen werkt dus ook niet en dat heeft niks met esc te maken?

    Ik doorloop alle handleidingen maar het ding lijkt te "spoken". Inmiddels teveel gekke dingen om op te noemen.

    Ter referentie: bij de andere auto ook deze processen doorlopen en hier werkt het prima!
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Gebruik je toevallig een analoge servo? Met de ontvanger in AVC mode MOET je een digitale servo hebben.
     
  5. Reeskees

    Reeskees

    Lid geworden:
    31 dec 2020
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Nederland
    Savox 1258TG Digitale servo, digitaal razendsnelle servo.

    Alles ook getest met de originele servo. Hetzelfde probleem.
     

Deel Deze Pagina