Proboat Blackjack 26 Brushless RTR

Iemand enige ervaring met deze boot? Of het zijn geld waard is? Wil hem bestellen in Amerika voor $300=€200. Alle tips en tricks are welcome. Is het roer van plastic of van aluminium, is namelijk niet duidelijk op de foto te zien? Wat is eigenlijk de minimale capiciteit van een accupack om hem minsten 10 minuten te laten varen? Raden jullie mij beter de supervee 27 aan of deze? Welke zijn de meeste geschikte accu's?

Groetjes pascal

Laatst bewerkt:
Hoi Pascal,

Deze catamaran heeft een sturende 'outdrive' met een universele koppeling erin.
Het is plastic.
Zolang je tevreden bent met de snelheid uit de doos, zal het wel een poosje heel blijven.
Ik heb zelf ook een dergelijk systeem op een ABS cat (Academy) en de slijtage was enorm, deze boot staat bij mij op de plank in afwachting van een ombouw naar een flexas en een 'gewoon' roer.

Tien minuten vaartijd is wel ongeveer het maximum dat je kunt verwachten met 4500mAh akku's (zo als deze bv: Akku-Onlineversand - XCell 4500mAh / 7,2V / 6 Zellen / XCell4500SCR 2927 ).
Houdt er wel rekening mee, dat je hoge capaciteit NiMH's hooguit twee, drie keer per dag kunt laden en varen met minstens(!) een uur ertussen om de akku's te laten afkoelen en opnieuw te laden.

Met Lipo's is de boot ietsje lichter en de vaartijd een beetje langer.

Ik kan uit de beschikbare info niet ontdekken, of de boot nu op twee cellenpacks parallel (7,2V) of op twee packs in serie (14,4V) moet varen.
Als het in serie is (wat ik vermoed) moet je de packs ook in serie laden om te voorkomen, dat er ladingsverschillen ontstaan, hiervoor heb je dus een fatsoenlijke lader nodig, zit die ook in je budget?

Groeten, Jan.

Ik heb een power peak ultimate 2, die voldoet denk ik wel goed. Maar of het nu in serie staat of parralel geeft is niet zo erg, ik heb sowieso 2 accu's nodig.

De supervee 27 is$20 goedkoper en heeft een aluminium roergarnituur. Die is makkelijker op te voeren neem ik aan(maar deze snelheid is al zeker voldoende). Alleen is de prijs wel acceptabel, want ik las hier op het forum dat de prijs iets te veel is en je beter gelijk een H&M boot kan kopen als je hem hier in nederland koopt. Maar €183 RTR zonder accu en lader is het wel een goede prijs? Ik kijk nog even verder op Duitse sites of ze hem misschien goedkoper verkopen.

Groetjes Pascal

Laatst bewerkt:
Hoi Pascal,

Je lader is prima geschikt voor de accu's die je nodig hebt.
Ik weet inmiddels, dat de boot op 14,4V loopt, dus je packs moeten in serie staan, zoals op de foto (de foto is van een héél oud pack, maar het principe hanteer ik nog steeds, dat sluit vergissingen uit...)

Ik heb ze altijd met een vaste verbinding, maar je kunt ook aan elk pack twee goudstekkers zetten en ze daarmee koppelen.
Gebruik wél goede 4 mm goldies, géén Tamiya troep, die lassen zichzelf vast onder last...

Je moet deze twee packs laden, zoals ze gebruikt worden, dus in serie (12 cellen), om te voorkomen dat er ladingsverschillen tussen de packs ontstaan.

Groeten, Jan.

Back