proboat catamaran Black Jack 26 bruchless

• Topicstarter Topicstarter vdk01
  • Startdatum Startdatum
V

vdk01

Guest
hoi

sinds vorige week heb ik dus de Bj 26 in huis,
nu zou ik daar een andere prop op willen
en lipo bat (nl 2s)
zijn er mensen met iets meer verstand ervan ?

Grtz Koen

laat is wat meer zien van de boot ..
linkje bijvoorbeeld.

met de chinezen van tegenwoordig heb je 10 boten onder de zelfde naam

Ja je esc kan het aan, dat zeggen ze tenmindste, maar ze adviseren dat je er een programcard bij gebruikt om hem af te stellen op LiPo accu's. Een hele grote kans dat ze bedoelen dat je dan kan instellen dat hij bij een lage spanning in je LiPo accu ermee stopt voor je accu kapot is. Ik heb in 2 van mijn boten LiPo alarmpjes gezet. Dan gaat er een hele felle led branden of een zoemertje piepen als de spanning te laag word en dan vaar je rustig naar de kant voor een accu wissel.
Die schoef zou ik niet halen, eerst maar eens proberen met veel verschillende schoeven wat de ideale setup is voor je er één schoef voor aanschaft uit metaal....lijkt mij. Ik heb op dit moment de hele serie Graupner carbon propjes die voor mijn nieuwe bootje in aanmerking zouden komen in bestelling staan. Er is maar één manier om er achter te komen wat het beste werkt :D
Jakko

ah ok, alvast bedankt,
ik ga op zoek naar de juist prijs kwaliteit lipo batt en lader !

grtz

Hallo Koen,

Als je de amerikaanse fora er op naleest, kun je met de 'standaard' BJ, met lichte 'tweaks' (voornamelijk de juiste afstelling van de aandrijving) al ruim over de 50 km/h komen.

Véél meer vermogen zou ik de sturende outdrive niet aandoen, die is daar niet op berekend en zal rap de geest geven.
De vaarders, die sneller varen met de BJ hebben bijna allemaal de aandrijving vervangen door een strut en een apart roer.

Ook dan blijft de BJ een boot voor kalm water, de vinylester romp krijgt gauw haarscheuren bij heftige flips, de romp blijft wel heel, maar wordt er niet mooier op.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
ja ik ga hem wel standaard houden hoor, en heb ondertussen wel al iets gevonden dat hij minder snel tolt in bochten...
ik zou gewoon de lipo batt steken (2s)
weet iemand welke ik best neem ?

grtz

Hallo Koen,

Een cat zal altijd spinnen als je de bochten met hoge snelheid te krap probeert te nemen, een grote radius varen is daarvoor de oplossing...

Elke Lipo met voldoende capaciteit (liefst méér dan de standaard batterij) moet voldoen.
Let erop dat je er eentje neemt met minimaal 25C.

Groeten, Jan.

Hey,

de C waarde van een accu bepaald hoeveel ampere je maximaal uit de accu mag trekken. je kunt dat berekenen door de capaciteit keer de c waarde van de accu te doen.

een voorbeeldje:

uit een accu van 5 ampere met een c waarde van 20 mag je maximaal 100A trekken.

ik hoop dat het duidelijk is zo

Groetjes,

Jelmer

Hey,

de C waarde van een accu bepaald hoeveel ampere je maximaal uit de accu mag trekken. je kunt dat berekenen door de capaciteit keer de c waarde van de accu te doen.

een voorbeeldje:

uit een accu van 5 ampere met een c waarde van 20 mag je maximaal 100A trekken.

ik hoop dat het duidelijk is zo

Groetjes,

Jelmer

Jelmer ,

Bijna goed want uit een accu met een capaciteit van 5 ampere haal je geen 100 ampere maar je kunt die accu met een belasting van 100 ampere per uur, 5 ampere uithalen wat dus 3 minuten duurt voordat ie leeg is.

Back