Proboat Zelos 36 topic

Discussie in 'Speedboten' gestart door gerjanmonohull74, 24 nov 2022.

  1. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Sinds ik zelf inmiddels een Zelos bezit en met een andere bezig ben heb ik besloten hier een topic over te beginnen.
    Ik zal hier posten over de opbouw van de Oranje Zelos 36, alles over de upgrades, standaard onderhoud, scheurende rompen en wat hier tegen te doen, mijn versie....

    Even voorstellen; de gele Geico Zelos is een vrij standaard uitvoering.
    Nieuwe sss 36mm motoren en een goed setje dr props props usa.

    Foto 2, De Oranje Zelos word een dikke geupgrade high end Zelos van top tot teen de hele trukendoos gaat open voor deze boot, mooie TP motoren, Hobbywing180a v3 esc, rompverstevigingen en natuurlijk met de tripple koelingsupgrade die ik maak aan deze esc.

    Maar later meer hierover.......


    Screenshot_20221124-215558_Gallery.jpeg Screenshot_20221124-220555_WhatsApp.jpeg
     
    Dim L, Carbohans, HeliKoper en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Deze Zelos is eigenlijk net pas weer klaar en 2 weken geleden nog 108kmh mee gevaren met gare lipo,s en een medium windje. Aangezien ik niet helemaal
    kapot ben van rtr boten moet ik wel iets bekennen, het varen met een type 1 Zelos is wel echt een genot, bin het sturen op snelheid is de Zelos goed te controleren en vergeeflijk bij een foutje.
    Springt uit het water bij vol gas en de snelheid is dik in orde altijd rond de 110kmh met een goed setje props.
    Wat altijd kan gebeuren is een flip op volle snelheid en dan komen de nadelen boven van deze standaard kwalitatief slechte romp en kan volledig open scheuren zoals bij deze ook gebeurde. Screenshot_20221204-124426_Gallery.jpeg
     
  3. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    752
    Locatie:
    Lent
    Hoe vind je het vaargedrag vergeleken met je MHZ 114 dan?
     
    Carbohans vindt dit leuk.
  4. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Hoe zal ik dat nu eens uitleggen,
    Een Zelos voelt meer aan als een rag schip die driftend door een bocht gaat op snelheid.
    Een Mystic heeft vind ik een meer serieuzer (F1) vaargedrag ik krijg het gevoel om een beetje netjes te moeten varen maar wel om zo steeds harder en harder proberen te gaan en bochten harder te nemen alles eruit te halen, je bent vaak te bang
    Mijn Mystic schrik ik nog wel eens van hoe hard dat ding eigenlijk nog kan, een Zelos niet typisch eigenlijk.



    Laatste Mystic run 118kmh

     
    Carbohans vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina