proef draaien MW44 kamps-KJ66

Hallo

IK ben vandaag bij martin op bezoek geweest met de kamps-kj66

We hebben samen een hele lollige ,en plezierige dag gehad
We hebben allebei ongeveer 5 keer gedraaid, heel veel volgas , om echt te kijken wat de kleine 44er deed, en de grote kj.

Ongelofelijk hoe mooi beide motoren liepenen allebei heel laag in temperatuur ,zo rond de 550 graden celcius.

Limme's kj loopt heel geruisloos ,terwijl de 44 motor een heel schel geluid heeft,maar beide motoren perfect uitgebalanceerd hoor, geen trillingtje er in.

Hoogste toerental kj66: 120.000 tpm en egt van 530/550 graden.
Hoogste toerental frema 44: 163.000 tpm , en egt van 550/600 graden.

Het was heel lekker weer ,en we konden dus lekker buiten testen, en martin woont in de polder op een boerderij, dus van buren geen last.
en hier zij dan de filmpjes van deze dag
[/media]

<
[/media]
groetjes Limme en Martin

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Mart, Limme

Mogelijk heb ik eroverheen gelezen, maar wat zijn de stuwdrukken bij max toeren? Heb je ze laten draaien met of zonder stuwkone?
Limme, nog aangerand door een van de Pauwen?

groet,
Jacques

Hallo Jacques.

Ik weet niet precies hoeveel de 44 had ,want ik kan op de ecu niet verder dan 160.000 tpm.
schatting is tussen de 2 en 2,2 kg.

Ik heb bij Fadec de manual ecu besteld ,die kan je namelijk programeren tot 255.000 tpm .
Over een paar weken zullen ze wel thuis komen
Ik heb natuurlijk ook gedraaid met normale vaart regelaar , en toen kon ik naar 175.000 tpm ,en dat was toen 2,8 kg stuw.
Dus de laatste 15000 toeren komt er in 1 keer een halve kg bij , je ziet gelijk de motor vooruit schieten.

We hebben allebei gedraait met stuwcone, en bij Limme's kj is er zo,en zo 6 kg gemeten,maar op dat punt ging de testbank een beetje scheef en blokkeerde.
Als we de work mate niet vast hielden dan blies de motor alles omver.

Groetjes,en bedankt voor je reactie.

Martin.

nee ik ben niet aangevallen door een pauw ik heb hem gebraden
en hier nog wat foto's
dsc01566yn3.jpg

dsc01565ks4.jpg

dsc01568su1.jpg

dsc01569ox4.jpg

dsc01573uj4.jpg

dsc01570ht0.jpg

dsc01571dr4.jpg

dsc01572rx7.jpg

ik denk dat me turbine 7kg -7.5kg uit zal kommen

Mart, Limme,

Nou, dan toch lekker lage temperaturen (wat was het gisteren, graadje of 12 in het Zeeuwse?) Dan kan Limme nog wel wat winst boeken met de stuwkone.Daar komt geen free power achter.
Moet toch wel een kilootje of 8 uit kunnen komen bij 120 k, toch? :yes:

Echt leuk !! :thumbsup:

groet,
Jacques

Back