Even zoeken op het forum naar deze lader en je vindt al een ander draadje hierover:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...=0&postorder=asc&highlight=profi+home+charger
Misschien helpt je dat al verder?
Ik heb deze lader ook, en bevalt op zich wel goed. Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen druppelfunctie na het afslaan op zit, en de menu's/instellingen zijn wat lastig, je kunt niet terug 'bladeren' mocht je je vergissen met een waarde maar je moet dan doorgaan met instellen totdat je weer bij jouw 'goede' instelling bent. Accu's worden goed geladen, hoe het met de Lipo's gaat weet ik (nog) niet, en of het goed is om er nog een balancer tussen te zetten? Daar heb ik nog verder niets over gehoord/gelezen bij deze lader. En er zouden wat mij betreft ook nog wel wat meer instellingen mogen zoals laden-ontladen en laden-ontladen-laden cyclus.
Maar ik ken ook iemand die er niet zulke goede ervaringen mee heeft (pakketten niet vol zoals het zou moeten, enz.) maar dat kan evt. ook liggen aan de instellingen.
Wat ook zeer opvalt is de felle schreeuwende toon mocht de lader iets fouts detecteren. Dit geluid gaat dus echt gewoon door totdat je een toets 2x indrukt. Ben je dichtbij dan is het wel snel te verhelpen, maar mocht je even uit huis zijn (boodschappen doen, naar je werk, enz) of het gebeurt 's nachts, dan is het wel irritant. Gelukkig hoor je de lader wel afslaan dus er gaat niets kapot aan je accu's of zo. Maar dat geluid...! 8O
Voor de rest is het een lader waar je bijna alles mee kunt, dus heb je veel type accu's om te laden cq te behandelen/testen (loodaccu's, NC en NiMH cellen, Li en Lipo accu's) dan kun je met deze lader wel alle kanten op en is het zeker z'n geld waard.
Groeten BJ