profi - home- charger van robbe 8194

wie heeft deze lader en kan mij er wat meer over vertellen. B.V. hoe hij bevalt, hoe hij werkt , wat de plus en min punten zijn

Ik heb een beschrijving uit een duits modelbouwblad. Geef je email adres en ik stuur je het als PDF file als je dat wil.

Hans Delemarre

Even zoeken op het forum naar deze lader en je vindt al een ander draadje hierover:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...=0&postorder=asc&highlight=profi+home+charger

Misschien helpt je dat al verder?
Ik heb deze lader ook, en bevalt op zich wel goed. Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen druppelfunctie na het afslaan op zit, en de menu's/instellingen zijn wat lastig, je kunt niet terug 'bladeren' mocht je je vergissen met een waarde maar je moet dan doorgaan met instellen totdat je weer bij jouw 'goede' instelling bent. Accu's worden goed geladen, hoe het met de Lipo's gaat weet ik (nog) niet, en of het goed is om er nog een balancer tussen te zetten? Daar heb ik nog verder niets over gehoord/gelezen bij deze lader. En er zouden wat mij betreft ook nog wel wat meer instellingen mogen zoals laden-ontladen en laden-ontladen-laden cyclus.

Maar ik ken ook iemand die er niet zulke goede ervaringen mee heeft (pakketten niet vol zoals het zou moeten, enz.) maar dat kan evt. ook liggen aan de instellingen.

Wat ook zeer opvalt is de felle schreeuwende toon mocht de lader iets fouts detecteren. Dit geluid gaat dus echt gewoon door totdat je een toets 2x indrukt. Ben je dichtbij dan is het wel snel te verhelpen, maar mocht je even uit huis zijn (boodschappen doen, naar je werk, enz) of het gebeurt 's nachts, dan is het wel irritant. Gelukkig hoor je de lader wel afslaan dus er gaat niets kapot aan je accu's of zo. Maar dat geluid...! 8O

Voor de rest is het een lader waar je bijna alles mee kunt, dus heb je veel type accu's om te laden cq te behandelen/testen (loodaccu's, NC en NiMH cellen, Li en Lipo accu's) dan kun je met deze lader wel alle kanten op en is het zeker z'n geld waard.

Groeten BJ

Zoals in het linkje aangegeven lijkt mij de grote tekortkoming (voor mij dan) dat je niet meerdere accu's tegelijk kan laden.
Ik wil graag in een uurtje of max twee, voordat ik ga vliegen, de hele handel tegelijk op kunnen laden.

Klopt, dat is inderdaad ook een groot gemis. De lader werkt de te behandelen accu's na elkaar af, dus je blijft een lader voor 1 pakket/accu houden, ondanks dat er 4 uitgangen op zitten. Wat dat betreft is het niets meer dan bijv. een Intelli Control, Robbe Infinity of Graupner Ultramat lader maar dan op 230 V i.p.v. 12 V. Maar om max. 4 accu's tegelijk te laden met bijv. elk 5 A zijn toch wel wat andere afmetingen van de lader hiervoor nodig, om nog maar niet te spreken van de ongetwijfeld hogere prijs. :wink:
Maar een simpele langzaamlader erbij naast werkt ook, alleen moet je een 2e of 3e pakket er gewoon wat eerder aanzetten. Ook met langzaam laden krijg je de accu's zo goed als vol, de snelladers doen het alleen wat sneller en kun je nog even gebruik maken van de iets hogere piek voltage aan het begin.

Groeten BJ

Back