Profi Home Charger

Hallo allemaal,

Ik zag deze lader : Modellbau-Bichler -- Online-Modellbau-Shop, Versandhandel und Modellbaufachgeschäft

Ondanks dat buitenlandse taal niet mijn sterkste punt is kan ik tog wel het e.e.a. lezen.

Maar toch zit ik met nog wat vragen (zelfs wat op de site van bichler wel beschreven staat, maar dan kan ik het niet lezen).

- Ik zie op de foto dat er 4 uitgangen zitten op de lader. Kan ik deze ook allemaal tegelijkertijd gebruiken (dus 4 accu's er aan)? Want ik meende iets te lezen dat er staat als accu 1 vol is en is afgeslagen begint accu 2 te laden.
of kun je ook bijv. 2 accu's tegelijkertijd laden etc.

Ik vind het belangrijk dat ik meerdere accu's tegelijkertijd kan laden, omdat ik voor bijv. als ik met me extra wil vliegen 4 accu's moet laden 1 voor de zender 2 voor de bestuuring en 1 voor de ontsteking. + dat daar nog bij komt dat ik meestal 2 modellen mee neem naar het veld.

- Alle uitgangen zijn wel apart in te stellen toch?
- zit er zo'n deltda piek op dat de accu's zelf afslaan nadat ze vol zitten?

- Is er iemand wie deze lader ook heeft? (waarschijnlijk wel want dat zag ik in de zoekfunctie) Zou hij/zij dan de funkties van deze lader op een rijtje willen zetten voor mij, (alleen als je zin hebt om daar de moeite voor te doen.

Én weet iemand waar ik deze goedkoper kan krijgen of met NL handleiding?

Eenieder alvast bedankt voor zijn/haar antwoord.

Grtz.

Wesley Wollenberg

Wat ik van de Profi Home charger weet is dat je er maar 1 accu tegelijk mee laad .... De andere 3 werkt ie 1 voor 1 af , accu 2 vol betekend doorgaan naar accu 3 ...

Delta Peak zit er wel op en eigenlijk alles is wel naar wens in te stellen ...

Nederlandse handleiding wordt een moeilijk iets denk ik , Robbe heeft er een gewoonte van gemaakt alleen maar met Engels , Duits en Frans te werken ....

Voor de prijs van een Profi Home heb je denk ik ook wel 2 losse (veld)laders (12volt) die beschikken over 2 uitgangen die je tegelijker tijd kan gebruiken...

Ik heb de betreffende lader ook.

Zoals je gemeld kan je elke uitgang apart instellen voor accu type/capaciteit/aantal cellen etc maar hij laadt ze 1 voor 1. Als de eerste klaar is dan naar de volgende. Verder kan hij op en ontladen of een zgn reanimate doen (3 keer op/ontladen) Dit alles geheel automatisch of handmatig ingesteld. Hij kan ook alle type accu's laden maar de nieuwe A123 cellen nog niet. Wellicht met een nieuwe firmware versie dat dit ook komt.

aarg,

bedankt voor de uitleg.

Ik zoek eigelijk een lader wie meerdere accu's tergelijkertijd kan laden, wat toch een computerlader MET delta piek e.d. is en verschillende programma's heeft, en wat op de netspaning ~230v werkt.
IK laad nooit op het veld.

Wie weet zulke laders of laders die bij deze eisen in de buurd komen voor dat zelfde geld of minder ;)?

Grtz.

lader

Een ELV ALC 8500

De Robbe versie hiervan stond in reclame bij pigs airlines in Belgie voor 219 euro, ik heb deze onmiddelijk aangeschaft, prachttoestel, ben niet zeker of de reclame nog loopt, daarvoor zal je met hun moeten mailen denk ik.

Groetjes

Chris

Back