Profiel HM51

Berrie,

Houd er rekening mee dat het HM51 profiel zoals dat is vrijgegeven niet zo word gevlogen. Voor launch moet de flap ongeveer 1graad omhoog en voor neutraal vlucht 0.9 graden naar beneden. Daarbij MOET de scharnierlijn 27% van de achterlijst zitten omdat er een knik in de bovenkant van het profiel zit.

Alex, bedankt voor de file en deze info. Ik vermoed ook, dat de profiel dikte van 7.5% niet over de hele spanwijdte zo zal zijn. Ik denk ook dat het verstandig is de dikte van 7,5% naar 6.5% (6%) te laten verlopen.

Laatst bewerkt:
Alex, bedankt voor de file en deze info. Ik vermoed ook, dat de profiel dikte van 7.5% niet over de hele spanwijdte zo zal zijn. Ik denk ook dat het verstandig is de dikte van 7,5% naar 6.5% (6%) te laten verlopen.

Dat is inderdaad vermoedelijk beter zolang je maar weet waar je mee bezig bent en de polaires ook weer mooi glad krijgt.

Je maakt ons nieuwsgierig.

Je bent de enige die het vraagt. Dus "ons" ?! ........... ;)

Maar... waarvoor :confused:

Nauw, eigenlijk niets geheimzinnigs. Dennis en ik willen graag een mini met ailerons. Dat missen we op de Mimi. Ik heb nu in XFLR5 een Mimi gemaakt met een AG455-47cT profielverloop.

Ik wilde eens kijken of een HM51 profiel lonender is dan bovenstaande profielen. Maar als ik zo lees dat de Mimi's met het AG8-11 profiel verloop al volop geballasteerd worden denk ik niet dat het nodig is een profiel te nemen met (nog) hogere Cmax.

Ik wil best eens laten zien wat ik aan het klooien ben. Daar wordt het eindresultaat mogelijk alleen maar beter van.

Je bent de enige die het vraagt. Dus "ons" ?! ........... ;)
Ik weet bijna zeker dat ik niet de enige was. Dus daarom 'ons'. Maar zeker was ik natuurlijk niet.;)

Een Mini met rolroeren! Je ziet er steeds meer.
Ik wil best eens laten zien wat ik aan het klooien ben. Daar wordt het eindresultaat mogelijk alleen maar beter van.
Inderdaad! Kom maar op! (niet dat ik er al iets van snap, maar ik leer wel)

Back