Profiel voor namaak Apogee?

Dag allemaal,

iedereen al bijgekomen van de dlg dag?

Hier mijn vraag.
Ik wil een micro bouwen voor mijn zoontje, zit aan de maten enz van de Apogee te denken, maar met normale staart, en hij moet te slingeren zijn.

Met het profiel zit ik echter in mijn maag, Drela zegt AG04, maar zit er aan te denken om mijn snijmallen voor de Supergee te grbruiken.

AG 04 is toch dikker? Zal dus meer lift geven? Wat zijn de verwachtingen als ik een wat groter vleugelopp geef, en de Supergee profielen.
Eigenlijk dus gewoon een korte Supergeevleugel.

Kan ik xps schuim schuren tot een profiel/

En voor de diehards microvliegers, kan ik de flaps met 1 servo doen, en wat is de meerdwaarde in de lucht?

gr Eric

Heb ik ook aan lopen denken, gebruik maken van de SuperGee profielen.
En alleen de middelste vleugeldelen gebruiken.

Maar dan wel met het oudere AG45/46 profiel, daar de nieuwe standaard een -2graden verloop hebben.

velen danken voor het meedenken.

Jij hoeft nu aleen te laden eric, ik schuren en vijlen om een malletje te maken, bgggrrr.

Ikz ou trouwens het uiteinde willen gebruiken ipv het begin bij de romp, of is de koorde daar hetzelfde?

gr eric

Speedsweets zei:
Ikz ou trouwens het uiteinde willen gebruiken ipv het begin bij de romp, of is de koorde daar hetzelfde?

De koorde van de supergee delen is: 182mm (0), 140mm (50) en (ik dacht) 78 mm (75).

Heb zelf ook zitten denken, zat zelf aan 160mm te denken aan de basis en 100 aan de tip.

Tuurlijk, moet je wel licht bouwen.

Ik zat zelf te denken aan 25 gr met weblets en minimale spar.
schuim moet ong 28 gram zijn, laminaat 18gr, plus 2 voor de bouw. Is dan50 gram globaal voor de vleugel.

lijkt me mooi.

gr eric

Back