Profiel werkstuk.

• Topicstarter Topicstarter Daniël ten Voorde
  • Startdatum Startdatum
D

Daniël ten Voorde

Guest
Hallo,

Op school moeten we een groot werkstuk maken, voor het examen. Nu zijn we van plan om iets met modelbouw, te doen. Het moet iets van een experiment zijn. Nou vroeg ik me af wat je allemaal voor leuks kan doen met een nitromotor. Misschien een beetje een lullig idee, maar zou je een nitromotor nog op iets anders kunnen laten lopen dan op nitromethaan en methanol? Of hebben jullie nog andere ideeën. Alles is welkom.

Alvast bedankt,

daniel:):O:P

proefwerkstuk

hey,

In het 6de middelbaar heb ik mijn eindwerk gedaan over mijn nitro wagen en volgende delen kwamen aan bod:

voor chemie: samenstelling van de benzine + effecten op het milieu
voor elektronica: bespreken van de zender + verschillende zendmodulaties (ppm, pcm, ...)
voor mechanica: bepalen van de wrijvingscoefficient op verschillende ondergronden (gras, klinkers, ...) + bepalen met welke snelheid de auto uit de bocht zal gaan.

Vond dit zelf heel intressant, maar is wel wat werk aan

Gr Jelle

OKe! bedankt, dit vind ik wel leuk!!
Weet nog niet zeker of ik het over mn auto(s) doe maar het lijkt me erg leuk!

groeten

daniel

Van vliegtuigmotortjes weet ik dat je ze kan ombouwen tot 'dieseltjes'. In plaats van een gloeiplug gebruik je dan een contrazuigertje waar je de compressie mee instelt, en een hogere zuiger zodat er een hogere compressie is waardoor het mengsel vanzelf ontsteekt. Deze werken dan ook op andere brandstof. Misschien in het vliegtuiggedeelte eens rondkijken/zoeken/(vragen).

Voor fysica/thermodynamica: De arbeid van het gas op de zuiger berekenen, en daaruit het vermogen, rendement,... afleiden.
Voor mechanica/fluïdomechanica: De stroming van het gasmengsel doorheen de motor bestuderen, invloed van de lengte en vorm van de uitlaat bij een tweetaktmotor, werking van de carburateur en de invloed van verschillende diameter inserts (veranderende diameter van de venturi)

Laatst bewerkt:
Back