Profielwerkstuk Zweefvliegtuig!

• Topicstarter Topicstarter kayro
  • Startdatum Startdatum
K

kayro

Guest
Beste mensen!
Wij zijn 2 jongens van 17 en 18 jaar en zijn ons aan het voorbereiden op ons laatste jaar middelbare school, vwo 6. Zoals jullie misschien wel zullen weten behoor je als eindexamen leerling van het havo en het vwo een werkstuk te maken om je schoolcarriere af te kunnen ronden. Met andere woorden: zonder profielwerkstuk, geen diploma!

Na lang wikken en wegen kwamen we tot de conclusie dat we een onderwerp wilden hebben met een praktische kant. Al gauw kwamen we bij de luchtvaart. Eerst overwogen we om een onbemand vliegtuigje te bouwen met propelloraandrijving maar op aanraden van de leraar hebben we uiteindelijk gekozen voor een onbemand zweefvliegtuigje. Na enig onderzoek op het internet kwamen we hier terecht bijzonder handig, mits je weet wat je wil!

Wij vragen daarom om jullie deskundige raad! We zijn totaal niet bekend in de wereld van het modelvliegen dus vandaar dat we nogal wat vragen hebben.
Welke afmetingen moet het vliegtuig ongeveer hebben?
Tot welke verhouding verhoudt de spanwijdte zich tot de totale lengte?
Hoe zit het met het gewicht?
Welke materialen hebben we daarvoor nodig?
Waar kunnen we deze krijgen?

We weten dat het lastig is om ons zo maar even te helpen, maar alle kleine beetjes helpen zoals links en dergelijken. We zijn ons er ook van bewust dat het veel tijd zal vergen om een werkend eindresultaat te verkrijgen maar dat hebben we er voor over! Ik bedoel maar: wat is er nou mooier dan vliegen?

Alvast bedankt,
Kay en Roderik

Als ik jullie was zou ik eens bij een club visite gaan.
Ze kunnen je daar vast tips en hulp aanbieden.

Kijk eens in de catagorie hlg/dlg. hier staan verschillende bouwdraadjes van de micro-dlg (ofa)
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=37272
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=41362

Dit zijn volgens mij een leuke en vooral haalbare/betaalbare projecten.
Ik neem aan dat jullie niet over een kamer vol modelbouwgereedschap beschikken. :D
Deze zwevertjes zijn met een hobby-mes, een klein schaafje(gamma of praxis) en een schuurlat(ook te koop bij modelbouwwinkels) te maken.

Succes

Back