Profielwerkstuk

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door flocam, 7 jan 2013.

  1. flocam

    flocam

    Lid geworden:
    7 jan 2013
    Berichten:
    1
    Beste,

    Samen met mijn broer maak ik voor ons profielwerkstuk een raket. We hebben de rompbuis, neuskegel, motorhuis,motor, eigelijk alles al. Onze vraag is alleen wat de beste vorm is van de staartvinnen. En hoeveel zou je er moeten gebruiken, 3 of 4? De afmetingen van de rompbuis zijn : diameter 41.6 mm, lengte 900mm.

    Hoop snel van u te horen,

    Groetjes
     
  2. Kars.R

    Kars.R

    Lid geworden:
    13 apr 2010
    Berichten:
    106
    Vroeger veelal dit programmaatje gebruikt, hij werkt bij mij trouwens alleen als je hem download via de link ;)

    RocketModeler III 1.2g beta

    geeft een goed beeld wat verschillende configuraties doen!
     
  3. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.958
    Locatie:
    Rottevalle
    Rocksim kun je gratis een proef versie van downloaden. daar kun je al je onderdelen in laden en dan kun je ook een mooi vergelijk maken tussen de Verschillende vin vormen en aantal vinnen. 3 is het minimum en er is eigenlijk geen maximum aantal vinnen dat je aan je raket kunt plakken.

    Een omgekeerde trechter vorm werkt ook, niet heel efficiƫnt maar het kan wel.

    Buis diameters en neuskegels kun je ook in rocksim invoeren en op die manier kun je aardig je raket ontwerp benaderen.

    succes met je project.
     
  4. helimax

    helimax

    Lid geworden:
    30 okt 2010
    Berichten:
    428
    Locatie:
    The Netherlands
    Rocket?

    Hallo Flocam,
    Misschien wat zwaar aangezet maar "beter voorkomen dan genezen":
    Gaat er ook brandstof in en dan welke? Gaat hij echt vliegen tot op x-honderd meter hoogte misschien? Realiseer je dan GOED waarmee je bezig bent. Dit zijn in principe TRAAG BRANDENDE BOMMEN en kunnen plotseling ook SNELBRANDENDE BOMMEN (met alle desastreuze gevolgen vandien) BIJ ONDESKUNDIG GEBRUIK worden!!!
    Hoop dat ik je niet ontmoedigd/afgeschrikt heb maar : je hebt maar 1 paar ogen , 10 vingers , longen enz.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2013
  5. SWT

    SWT

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    165
    Hallo Max,

    Kom, kom, Valt wel mee hoor.
    Een modelraket die volgens de regels is gebouwd en wordt gelanceerd is echt geen vliegende bom.
    De heren hebben een 41,6 millimeter (BT-60) rompbuis en een motorhuis enz.
    Dat lijkt er op dat ze de goede spullen voor een modelraket hebben aangeschaft.
    Ik neem aan dat ze als motor een erkende vaste brandstof motor zullen gebruiken.
    Kijk in ieder geval eens op de website van de DRRA: DRRA, de Nederlandse modelraket vereniging. Bouw je eigen raket, modelraket, raketten. . Dan kun je zien dat dit, mits je je aan de regels houdt, een hele veilige hobby is.

    Groeten,
    SWT
     

Deel Deze Pagina