programeerprobleem FF9

corvl

verslagschrijvers
Programeerfoutje of softwarefout ??

Bij een toestel heb ik hetvolgende geprogrameerd.

flaperons (ailerons ook als flaps gebruiken).

-flaperons menu ingesteld:- ailerons 100%, flaps 50%
-mix gemaakt om flaps te kunnen bedienen: (VrD>flap)
mix = on
master = vrD (schuifknop aan de zijkant)
slave is flaps
link = on
rate = 100%

-nog een mix gemaakt om als de flaps naar beneden gaan een beetje up te geven.

-flaps> elev
-master = flap
-slave - elev
-mix = on

nu komt het probleem : bij pagina 1 moet ik de rate instellen voor up en down, ik kan alleen maar de "H" instellen, ik kan met geen mogenlijk de "l" (welke ik juist nodig heb) instellen. Bij andere mixen moet je eenvoudigweg de stick bewegen om naar de juiste plaats te gaan. Met deze mix zou ik verwachten dat ik dmv de schuifknop (VrD) naar de juiste plaats te gaan om de rate voor "L" in te kunnen stellen. Helaas lukt dit niet... Wat doe ik verkeerd?? ( of is het misschien een softwarefout)

Bedankt,
Cor

@ Ernst Grundman: Nee hoor, tenminste.. ik hoop toch van niet. Het is gewoon iets wat bij mij niet lukt, dus niets met storing ofzo te maken.

Oei.... niemand die dit probleem al is tegengekomen (ben ik dan de enige die altijd van die speciale dingen wilt :o ? )

Zou iemand die een paar minuutjes tijd over heeft dit eens willen proberen, en kijken of die hetzelfde probleem tegekomt ??

thanx,
Cor

@ Delcam, ben nieuwsgierig of het bij jouw gaat lukken.
@pietermx, hmm, ik heb de faq's doorgelezen, maar kan mijn probleem er niet tussenvinden, er staat wel iets in over het mixen van flaps als master en slave is elevator, maar niet het probleem dat ik de rate voor "L" niet kan selecteren en veranderen.

Cor

Ik had je vraag niet echt goed gelezen. Meende me alleen te herinneren dat de FF9 (9CHP) een software foutje kende voor V staarten die te herstellen is via een prog. mix. Maar goed, vlieg alleen heli en een laagdekker, so whatever :)

Voor alle duidelijkheid; hier een fotootje van mijn probleempje.
De cursor staat op "H", maar ik moet juist de "L" aanpassen. Met geen mogelijkheid kan ik dit selecteren.

(flaps zijn "vrD", en geprogrameerd met een vrije mix)

dsc00481.jpg

als het goed is veranderd dat als je 1 van de sticks een bepaalde kant instuurt
als ik er erg in heb zal ik vanavond even kijken wat de mijne doet.

@ Gerard_nl... .Dat dacht ik ook, normaal bij andere mixen, bijvoorbeeld airleron met rudder, dan beweeg je de master, en dan gaat de cursor naar de andere kant. Nu is de master "VRd" en wat ik ook beweeg (heb alle knuppels en knoppen geprobeerd) de cursor blijft staan bij "H".

probeer eens met de draaiknop... ff paar tellen ingedrukt houden...

zo werkt het met de timerfunctie ook... wie weet bij deze functie ook

krijg het ook niet voor elkaar, rare is dat je een switch moet aanwijzen voor je mixes, ik denk dat je als switch dan ook de vrd moet instellen maar dat snapt ie weer niet :?:

er is er 1 die zeker het antwoord weet, en dat is annemarie cross, futaba expert op de forums van www.rcuniverse.com

en helaas is annemarie cross niet meer werkzaam bij Great Planes Futaba in de USA...

Delcam

Zou ze dan in een keer al die informatie vergeten zijn? :roll:

annemarie cross kent de FF9 helemaal compleet uit haar kopje.
en reageert zo goed als meteen in de rcuniverse forums.
ook is de moderator van de direct support forums bij futaba werkzaam.
neem aan dat die het ook wel weet.
zijn gebruikersnaam daar is "BAX"
ook een van de futaba programmeurs monitored dat forum constant, haar gebruikersnaam is "KRYSTA"

Back