programmeer kaart vraag

• Topicstarter Topicstarter ton huiskes
  • Startdatum Startdatum
T

ton huiskes

Guest
hallo,

ik heb een programmeer kaart voor een

EZRUN COMBO B2 9T 4300kv Brushless Motor+35A ESC RC CAR.

heeft iemand daar een nederlandse beschrijving voor of iemand in de omgeving van dieren die daar verstand van heeft?

gr ton

oke je doet het volgende.
pak het kabeltje welke vanaf je regelaar in je ontvanger zit.Stop deze op de juiste manier (let op + - en signaal) in het gleufje rechts bovenop de programmeerkaart (de meest rechtse moet je hebben). Sluit dan je accu aan en zet de regelaar aan. Na enkele seconden begint het display van de kaart te werken. Op het linkse display zie je het nummer staan wat refereert aan de functies 1-11 ofzo waaruit je kan kiezen. Je "bladert" tussen de functies m.b.v. de meest linkse knop op de programmeerkaart. Als je dan bij functie 1 gaat kijken heb je bijvoorbeeld 3 (geloof ik?) opties. In het rechtse display is aangegeven welke optie geselecteerd is. door op value te drukken kun je deze waarde veranderen en door vervolgens op ok te drukken slaat hij deze waarde op. vervolgens alles uit zetten en terug aansluiten op de ontvanger.
succes!!

ok zover was ik al, het gaat mij om de betekenissen van de instellingen 1 tm 11.
zoals:

2-Drag Brake Force
4- Start Mode
5- Brake Force
7- Initial Brake Force
8- Neutral Range
9- Timing

dus de betekenis en wat je ermee kunt zoals bij 9 kun je graden instellen maar ik weet niet waarvoor of wat het doet en wat je ervan merkt tijdens het rijden.

ok zover was ik al, het gaat mij om de betekenissen van de instellingen 1 tm 11.
zoals:

2-Drag Brake Force
4- Start Mode
5- Brake Force
7- Initial Brake Force
8- Neutral Range
9- Timing

dus de betekenis en wat je ermee kunt zoals bij 9 kun je graden instellen maar ik weet niet waarvoor of wat het doet en wat je ervan merkt tijdens het rijden.

2. remkracht welke uitgevoerd wordt wanneer je de gashendel loslaat naar zijn neutrale positie. Dus dan remt de auto automatisch bij gas lossen al. Ik vind dit zeer irritant en heb het uitstaan.
4. dit is de punch. Dit heeft te maken met de opbouw van het koppelverloop wat de motor levert bij gas geven. Zet dit niet in een keer te hoog, een te hoge punch veroorzaakt nogal wat stress op je aandrijflijn. Dan klapt namelijk alle koppel die de motor voorhanden heeft er ineens op.
5. remkracht bij daadwerkelijk remmen (gashendel naar rempositie bewegen).
7. Manier waarop de remkracht opgebouwd wordt. Dus moet hij ineens met de ingestelde remkracht van 5 erin knallen of wil je de remkracht op laten bouwen.
8. Neutral range is de range waarover je je gashendel kunt bewegen bij overschakelen tussen voor en achteruit of andersom zonder dat de regelaar iets zal doen. In dit gebiedje reageert hij dus niet. Dit kan handig zijn om foutjes tussen omschakelen voor/achteruit te voorkomen
9.Timing van een motor heeft volgens mij invloed op het toptoerental en koppel van een motor. Laat dit om te beginnen maar gewoon op de standaardinstelling staan

ok thnx!!!

hier kan ik iets mee. als het weer beter word zal ik hier eens mee gaan spelen.

gr

Back