Programmeren CC Phoenix 50A

Hallo,

Ik probeer om mijn CC phoenix 50A regelaar af te stellen alleen geraak ik niet in het programmeer menu.. Ik volg de stappen in het boekje maar er klopt iets niet.

Wat heb ik gedaan:
- regelaar op ontvanger aangesloten
- regelaar op motor aangesloten
- Zender aangezet en 100% thr
- Batterij aangesloten

En dan initialiseert de regelaar en de led knippert kort om de 2 sec, en ongeveer om de 7 sec piept de regelaar .. (wat volgens mij maar 1 keer zou moeten zijn.)

Daarna moet ik de stick naar 50% brengen en dan zou hij normaal nog eens een korte toon moeten geven maar dat doet hij niet (hij blijft gewoon verder om de 7 sec piepen)

Weet iemand toevallig wat ik verkeerd doe?

Bedankt!

Gr,
Jelle

PS: Moeten brushless motors inlopen? Want ik had hem daarjuist perongeluk op 75% thr laten draaien (direct lipo losgekoppelt) -> M.a.w was dit slecht voor de motor?? :oops:

Endpoints 125%, Thr trim helemaal naar boven.. Blijft hetzelfde als in de startpost.

Edit: De thr curve moet toch 0-25-50-75-100 zijn?

Zo te zien ziet de ESC het signaal van de zender niet als zijnde 100% full throtle.
Heb je een rare gascurve of hold-functie geactiveerd?
Anders toch het gaskanaal eens op normaal i.p.v. reversed.

Mvg. Richard

Ow, als ik probeer staat hij in thr hold 0-0-0-0-0 dus..
Daarjuist had ik dus eens in normal mode geprobeert 0-25-50-75-100 en toen begon de motor als een gek te draaien? :confused:

Programmeren van een Castel Creations ESC gaat het makkelijkst met een PC en het programma Castel Link. Dit programa is gratis bij Castle Creations te downloaden. Er is wel een klein printplaatje met wat electronica nodig dat tussen de USB-kabel en de aansluiting van de ESC wordt geplaats.

Dit printplaatje is bij veel modelbouwwinkels verkrijgbaar. Zie ook Castle Creations | Castle Link USB Programming Kit

Had ik ook al gezien maar die heb ik nog niet dus wil ik hem eerst zonder afstellen.

Mijn vraag is dus: welke thr curves moet je gebruiken?

Probeer het eens met een nieuw programma op je zender. Dan heb je geen last van eventuele mixers en andere instellingen. Als je een Futaba zender gebruikt, moet het gaskanaal in ieder geval op "reverse" staan.

Hopelijk heb je niet de accu losgetrokken bij draaiende motor. Daar kunnen ESC's heel slecht tegen.

Das een nieuw model want heb die heli nog nooit met de dx6i gevlogen.

En ik heb de accu losgetrokken wanneer de motor begon te draaien :s maar volgens mij heeft de esc geen schade opgelopen..

En moet je nu proberen in de programming mode te geraken met een thr curve van 0-25-50-75-100? Want dan veronderstel ik dat ik 2 draden vd motor los moet trekken, anders gaat de motor draaien..

Normaal gesproken laat je de draden zitten want de pieptoontjes komen van de motor. Bij een niet geconfigureerde esc zal de motor niet gaan draaien bij de throttle stick helemaal omhoog. Zelf haal ik bij dit soort acties de mainblades er gewoon even af. Dan loop je verder ook geen risico.

cc regelaar

Hoi jelle,

Als je tijdens initalisatie je stick volledig omhoog heb staan en je heb throtle hold ingeschakeld dan ziet de ecs het nul punt en wordt alsnog gearmed.

Nu moet je de throtle hold niet ingeschakeld hebben en de stick vol omhoog dan de accu aansluiten. Nu zal de ecs in programming mode gaan.

Succes ermee
ralph

Dat had ik dus gedaan en toendat ik de stick naar het midden deed begon de motor hard te draaien..

Wat heb ik dus ingesteld ik de zender:
- endpoints 100
- thr curve normal : 0-25-50-75-100
- thr curve thr hold: 0-0-0-0-0

Nu zou ik dus de stick naar boven en in normal stand zonder thr hold moeten doen en dan de batterij aansluiten en hetproces van up, mid,up,mid?

Dat is het idee inderdaad. Althans zo werkt dat bij mijn esc's over het algemeen..

Je zet de stick naar boven en als je deze naar beneden beweegt gaat de motor draaien.

Dan werkt je gas dus verkeerd om. Probeer het eens om de reverse uit te schakelen als deze aanstaat of aan te zetten als deze uit staat.

Welk merk zender gebruik je? Voor Futaba zenders geld in ieder geval dat het gas reverse moet staan.

Sommige Futaba zenders kennen de functie "geverinstelling". Hier niets veranderen. Alles op "normaal" laten staan.

Ik heb eens de settings van de mcpx in mijn zender bekeken en daar staat de thr niet gereverset.. Dus ik denk dat hier het probleem zal liggen.

Ik ben eerst nog de mechaniek in orde aan het brengen en dan test ik het straks eens. Bedankt iedereen!

Back