Programmeren Hitec servo's

Discussie in 'overige' gestart door Haagse Helicopter Vlieger, 23 apr 2016.

  1. Haagse Helicopter Vlieger

    Haagse Helicopter Vlieger

    Lid geworden:
    13 mrt 2011
    Berichten:
    46
    Wie heeft er kennis van het programmeren van de Hitec servo D945TW met de DPC 11 interface. Wanneer ik de endpoints en andere instellingen heb gedaan en deze opsla worden ze niet weggeschreven in de servo. Kan instellen wat ik wil maar hij blijft de fabrieksinstellingen houden en niet de gemaakte wijzigingen.
    Wie o wie heeft voor mij de gouden tip voor het opslaan van de programmering.

    Ik ben de nieuwe Henseleit TDR II aan het bouwen en moet 55 graden uitslag programmeren op de swashplate servo's t.o.v. de 45 graden die vanuit de fabriek zijn ingesteld.

    Alvast dank voor de hulp.
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.935
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Mischien zeg ik nu iets héééél doms (en ik bedoel het absoluut NIET lullig) maar is het niet makkelijker om gewoon een iets langer servoheveltje te gebruiken? Voorbij de 45 graden servouitslag gaat namelijk de lineariteit schrikbarend achteruit:
    Bij 55 graden is de lineaire verplaatsing namelijk nog maar ongeveer de helft van wat het is rond de middenstand.
     
  3. Haagse Helicopter Vlieger

    Haagse Helicopter Vlieger

    Lid geworden:
    13 mrt 2011
    Berichten:
    46
    Nee hoor, je zegt niets doms echter de TDR II heeft geen hevels meer maar tandwieltjes direct op de servo. Op de site van hem kan je zien waarom en wat het voordeel hiervan is, de kracht blijft dus het zelfde. Sowieso is het hele mechaniek totaal anders dan een reguliere aansturing. Henseleit schrijft 55 graden uitslag voor om het gehele bereik te kunnen halen wat noodzakelijk is.
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.935
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ah, OK, dat wist ik niet (ben geen Henseleit kenner).

    Ik weet dat Henseleit een fan van Futaba servo's is.... is het heel mischien mogelijk, dat die gewoon een groter instelbereik hebben dan Hitecs? Ik bedoel maar: mischien zijn die Hitecs gewoon gelimiteerd tot 45 (of 50) en vertikken ze het om grotere waardes op te slaan.... Heb je al geprobeerd (gewoon als test) om 30 graden limit op te slaan? Dan weet je in elk geval of er iets mis gaat met de opslagprocedure of niet...
     
  5. Haagse Helicopter Vlieger

    Haagse Helicopter Vlieger

    Lid geworden:
    13 mrt 2011
    Berichten:
    46
    Henseleit schrijft deze Hitec servo's voor in zijn beschrijving gezien de programmeerbare Futaba servo's fors duurder zijn en zeker niet noodzakelijk. Hij vliegt in zijn eigen TDR II ook met deze Hitec servo's. Ik heb ook verschillende waardes geprogrammeerd maar zodra ik de servo op de ontvanger aansluit blijft de beginwaarde gewoon gehandhaafd. Er is dus iets mis met de opslag maar weet niet wat.
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    zal iets zijn met het seintje naar de servo om op te slaan..
    je kan wel aansluiten, dingen wijzigen.. maar wat is het werkelijke sein om dingen op te slaan?

    meestal pas je nl eerst het programma aan, waarna het programma de zaken in 1 klap doorgooit.
    een enter? speciale handeling? of is het update apparaat niet up to date...
    ik weet dat gebruiker alexzz (ook mod) hier eens last van had dacht ik. ging toen om hitecs 7### servo's
     
  7. Haagse Helicopter Vlieger

    Haagse Helicopter Vlieger

    Lid geworden:
    13 mrt 2011
    Berichten:
    46
    Als ik de servo test terwijl die op de interface staat doet deze alles wel volgens de geprogrammeerde waarden, echter bij het aansluiten op de ontvanger blijft alles zoals het was. Heb de manual gelezen en exact gedaan volgens de procedure. Wat is idd het sein om het daadwerkelijk op te slaan, dat staat nergens en moet het bij wijzigingen direct opslaan. Wat wel lukt zijn de waarden op de computer op te slaan, dat is zo vreemd.
     
  8. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Stukkie uit manual:

    To load a parameter file, click on “OPEN”, navigate to
    the location you have stored your file, and click on the
    file name you want to open. You will get the “File load
    has completed” prompt. Click “OK.” Now click “Write
    All” to load the setting into the servo. Once you see
    the “Write All completed” message, click “OK.” The
    parameters have been written to the servo.

    Maar je moet wel eerst de veranderde servofile opslaan:
    read servo en opslaan.(altijd eerst uitlezen met read en altijd opslaan op pc)
    opslaan als bv: Henseleit gearservo oid.
    Dan open je dat file....zoals hierboven in engliesch.
    Als je drie dezelfde servo`s wilt maken kan je het opgeslagen file voor alle drie gebruiken.

    Als je dit al gedaan en geprobeert hebt: en het werkt niet....dan weet ik het ook niet meer.
    Wat je dan nog kan doen is iedere servo eerst een reset geven!:bye:

    Mvg. Richard
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2016
  9. Haagse Helicopter Vlieger

    Haagse Helicopter Vlieger

    Lid geworden:
    13 mrt 2011
    Berichten:
    46
    Dank je Richard echter deze programmering is voor de servo's HSB-9XXX. De programmering lay out van de DXXX serie is anders. De daadwerkelijke write toets zit hier niet bij.
     
  10. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur

Deel Deze Pagina