programmeren Turnigy 9x v2 zender van Hobbyking

Heeft er iemand ervaring met deze zender om b.v. 4 servos in een vleugel te programmeren.Twee voor de ailerons en twee voor de flaps.Ik ben al een eind op weg.Voor de ailerons gebruik ik kanaal 1 +7.Voor de flaps met y kabel nu kanaal 6.Graag wil ik ook de flaps zonder y kabel aansluiten.Er wordt een achts kanaal ontvanger gebruikt van Fr SKY.

Er is eerder een draadje geweest over exact dit probleem. Even zoeken op dit forum. Het kon wel, maar er was een voorwaarde (beperking).

programmeren turnigy

Er is eerder een draadje geweest over exact dit probleem. Even zoeken op dit forum. Het kon wel, maar er was een voorwaarde (beperking).

Kun je mij ook een hint geven waar ik dit ongeveer kan vinden.
Ik heb het hel forum doorzocht maar kon niks vinden

Zoeken in google

Hoi hohifo,

Dit komt denk ik in de buurt.

Turnigy 9x v2 flaps and butterfly settings (Radian Pro), Delta Mix and Canard mix - RC Groups

Eerlijk gezegd kan ik je niet echt verder helpen, omdat ik behoor tot de groep mensen die nieuwe (open source) firmware in de zender hebben gezet. En dan is dit soort dingen wel heel makkelijk geworden. Die nieuwe firmware (b.v. "ER9x" of "TH9x") gebruikt een heel ander concept. Als je dat concept begrijpt, zijn er geen grenzen meer en wordt een model configureren een eitje.

er9x - Custom firmware for the Eurgle/FlySky/Imax/Turnigy 9x r/c Transmitter - Google Project Hosting

th9x - Alternative Firmware for 9-ch FlySky RC-Control - Google Project Hosting

Mocht je overwegen om over te stappen:

- je moet in je zender solderen (of een smartieparts module kopen)
- je raakt al je ingestelde modellen kwijt, en moet dus opnieuw instellen.

Overweeg dit dus alleen als je ontevreden bent. Zolang de normale firmware doet wat je wilt, gewoon zo laten.

Volhout

Laatst bewerkt:
nieuwe firmware Turnigy 9x v2

Hoi hohifo,

Dit komt denk ik in de buurt.

Turnigy 9x v2 flaps and butterfly settings (Radian Pro), Delta Mix and Canard mix - RC Groups

Eerlijk gezegd kan ik je niet echt verder helpen, omdat ik behoor tot de groep mensen die nieuwe (open source) firmware in de zender hebben gezet. En dan is dit soort dingen wel heel makkelijk geworden. Die nieuwe firmware (b.v. "ER9x" of "TH9x") gebruikt een heel ander concept. Als je dat concept begrijpt, zijn er geen grenzen meer en wordt een model configureren een eitje.

er9x - Custom firmware for the Eurgle/FlySky/Imax/Turnigy 9x r/c Transmitter - Google Project Hosting

th9x - Alternative Firmware for 9-ch FlySky RC-Control - Google Project Hosting

Mocht je overwegen om over te stappen:

- je moet in je zender solderen (of een smartieparts module kopen)
- je raakt al je ingestelde modellen kwijt, en moet dus opnieuw instellen.

Overweeg dit dus alleen als je ontevreden bent. Zolang de normale firmware doet wat je wilt, gewoon zo laten.

Volhout
Ik heb een smartie part 9x gekocht.Wegens grote belangstelling laat de levering nog even op zich wachten.Zoals je aangaf zijn er met de nieuwe software veel meer mogelijkhedern.Veel modellen staan op dit moment niet in de zender,omdat ik deze pas heb naast mijn Futaba 7C.

Ik wil de upgrade doen,omdat mijn zender uitgebreid is met de Fr-Sky Telemetry module samen met de nieuwe Telemetry ontvanger van Fr-Sky.
Kun je me aangeven wat ik nodig heb voor de upgrade?
Zijn dit:
Windows Installer(eePeInstall.exe
smartieparts Board and ELdriver
USBBASP Win7 and Vista Drivers
ergxhex.file
Hoe krijg ik ergx hex.file geinstalleerd?Gaat dit automatisch door de software of moet je dit handmatig doen?

Nogmaals hartelijk dank voor het beantwoorden van mijn vragen.Ik ben nu al een eind op de goede weg.

Hidde Hobma

hi hohifo,

De eepe windows software gebruik je om de er9x firmware te installeren.
Daarnaast kun je met de eepe software al je modellen op de PC al configureren als je dat wilt. Maar je kunt het bijna net zo makkelijk in de zender doen. Op de PC houd je beter overzicht bij complexere modellen (zoals jouw zwever).

Wat ik niet weet (omdat ik geen telemetrieombouw heb) is wat je nog verder in de zender moet veranderen. Ik meende dat er twee draden gesoldeerd moesten worden buiten de smartieparts interface om. Zoek dat even goed uit. Er staat vast wel wat over op de er9x site. Kijk anders naar de verwijzing naar de GRUVIN site.

Succes, en laat even horen (pm'etje) als het werkt.

Harm

Back