Programmeren voor Mini Titan 325

Hallo, Ik heb net een Mini Titan 325 in elkaar gezet, tijdens het proefdraaien heb ik last van ongecontroleerde staart bewegingen.
Als besturing gebruik ik een 9 kanaals Futaba T9CHP super zender met bijbehorende ontvanger. Op de Titan zit ook een gyro GY 401 van Futaba.
Na alle menu's (volgens manual) te hebben ingesteld denk ik toch dat deze niet helemaal juist zijn.
Heeft iemand ervaring met deze zender, en zou die mij kunnen helpen. Ik kan alle huidige instellingen in een spreadsheet zetten.
Hulp zal zeer op prijs gesteld worden.

KLinkt erg als een zender waar revomix aan op staat. Geloof dat dat ook standaard het geval is bij de 9C.

Uitzetten en probleem verholpen.

philippefeij zei:
KLinkt erg als een zender waar revomix aan op staat. Geloof dat dat ook standaard het geval is bij de 9C.

Uitzetten en probleem verholpen.

Bedankt voor de link, daar staat heel veel bruikbare info op.

Bij menu REVO.mix kan je kiezen ON en INH=Uitzetten dus, heb ik net begrepen :oops:
De meeste vlieguren zitten op de simulator en de Honey Bee, de MINI Titan is heel wat meer geweld.
Probeer hem ook zo lang mogelijk heel te houden.
Ik ga nog een proefdraaien, nogmaals
bedankt

Nog een mechanische tip:
Ik had na het juist instellen van mijn GY401 op een FF8US ook nog last van wat vreemde willekeurige staart bewegingen.
Bleek dat het hekrotor asje regelmatig gesmeerd moet worden (naaimachine of lichte smeerolie), deze heeft de neiging om nogal makkelijk aan te lopen, zeker als hij nieuw is.
vliegt nu zo strak als een snaar :)
Als je nog vragen hebt over GY401 instellingen laat het me even weten, ben ook even bezig geweest om het uit te vogelen.
Eric

EricW zei:
Nog een mechanische tip:
Ik had na het juist instellen van mijn GY401 op een FF8US ook nog last van wat vreemde willekeurige staart bewegingen.
Bleek dat het hekrotor asje regelmatig gesmeerd moet worden (naaimachine of lichte smeerolie), deze heeft de neiging om nogal makkelijk aan te lopen, zeker als hij nieuw is.
vliegt nu zo strak als een snaar :)
Als je nog vragen hebt over GY401 instellingen laat het me even weten, ben ook even bezig geweest om het uit te vogelen.
Eric
Hallo Eric, het asje had ik van te voren met wat lichte olie ingesmeerd.
Ik heb op de werkbank wat proefgedraaid, hij is nu een stuk rustiger, maar met een klein beetje rudder schiet de staart door naar de gewenste richting.
Het blijven hele felle bewegingen dus behoeft nog enige afstelling.
Op de GY401 heb ik een S3153 servo, delay helemaal linksom, limit helemaal linksom, DS on.
Instelling Mode GY, Mix Act. Rate-norm AVC 80%, Idle 1 AVC 70%, Idle2 AVC 20%, Idle3 AVC 10%, Hold 0%, SW=condition.
Ik probeer morgenavond de standaard Mode van de zender instelling en even kijken hoe dat gaat.
In iedergeval bedankt voor de steun

Lacdad zei:
EricW zei:
Nog een mechanische tip:

Instelling Mode GY, Mix Act. Rate-norm AVC 80%, Idle 1 AVC 70%, Idle2 AVC 20%, Idle3 AVC 10%, Hold 0%, SW=condition.

Huh?

Je gyro moet gewoon een constate AVC mode hebben, ik zou niet in de verschillende vliegcurves met verschillende HH rates gaan werken...

Bij mij staat de 401 permanent op 50%

philippefeij zei:
Lacdad zei:
EricW zei:
Nog een mechanische tip:

Huh?

Je gyro moet gewoon een constate AVC mode hebben, ik zou niet in de verschillende vliegcurves met verschillende HH rates gaan werken...

Uhhm... even voor de duidelijkheid, dat is niet mijn tekst maar de instellingen die Lacdad zelf opgeeft :D .
Quote een beetje verkeerd geknipt en geplakt denk ik ;)
Ik maak ook gebruik van constante HH rates vergelijkbaar met die van Philippefeij.
Bovenstaande link is een prima uitleg over de instellingen van de 401, welliswaar in het engels maar hij klopt.
Als je waarden boven de 50% (zendersetting) instelt gaat de gyro in HH modus eronder in normal modus.
Bij mij moest ik de gyro geloof ik reversen met de revers switch om hem de goede kant op te laten werken.
Kijk ik nog even na als ik thuis ben.

Eric

EricW zei:
philippefeij zei:
Lacdad zei:
EricW zei:
Nog een mechanische tip:

Huh?

Uhhm... even voor de duidelijkheid, dat is niet mijn tekst maar de instellingen die Lacdad zelf opgeeft :D .
Quote een beetje verkeerd geknipt en geplakt denk ik ;)
Ik maak ook gebruik van constante HH rates vergelijkbaar met die van Philippefeij.
Bovenstaande link is een prima uitleg over de instellingen van de 401, welliswaar in het engels maar hij klopt.
Als je waarden boven de 50% (zendersetting) instelt gaat de gyro in HH modus eronder in normal modus.
Bij mij moest ik de gyro geloof ik reversen met de revers switch om hem de goede kant op te laten werken.
Eric

Bedankt voor de link met de GY401 setup.
Ik heb de gyro nu op 50% constant staan, kan het mooi dit weekend proberen en verder afstellen.
Jullie hulp stel ik bijzonder op prijs.
Lacdad

Lacdad zei:
EricW zei:
philippefeij zei:
Lacdad zei:
EricW zei:
Nog een mechanische tip:

Huh?

Eric

Ik heb het gevonden, Eric de revers switch op de gyro was de oplossing.
Op dit forum is een dusdanige hoeveelheid informatie beschikbaar dat het me even tijd zal kosten om die te vinden.
Ook hulde voor de medewerking om weg wijs te worden in de afstellingen van de heli's.

Mooi!
Er is inderdaad erg veel info te vinden, en niet alles klopt altijd (gelukkig wordt er vaak en snel corrigerend opgetreden :) ).
Als ik dan eenmaal zelf ga testen, begrijp ik gelukkig meestal wel wat er aan de hand is.
Ben benieuwd naar het verdere verloop.
Succes!

Back