programmeren wk 2801

Weet iemand raad?
Ik wil mijn WK 2801 zender gebruiken voor een WK 36 helikopter maar ik krijg de motor niet aan het draaien.

Toch is de motor goed want als ik de zender op een vliegtuigmodel zet, doet dezelfde motor met regelaar het wel.
Alleen als ik een helikoptersetup instel in de zender en de instellingen van het vliegtuigmodel kopieer op Throttle, dan niet.
Heb al een middagje zitten prutsen. Weet iemand wat ik over het hoofd zzie?

Groet, Cor.
 
je moet maar eens kijken,
welke kanaal voor throttle gebruikt word,
bv. gebruikt de heli 4G6s kanaal 6 voor throttle en die is reversed

misschien kan je daar wat mee.

Groet
Uwe
 
Elk idee is welkom,
Bij het vliegtuig ziey\t ie gewoon op de 3e, Throttle.

Ik heb trouwen ook al eens een servo op het Throttlekanaal gezet en die reageerde gewoon.

Groet, Cor.
 
.. dan kan het nog zijn, dat de regelaar verkeerd aangeleerd is,
dat betekend, de regelaar is een keer geprogrammeerd met waardes,
die niet lineair 0 tot 100 waren,

of:
de regelaar is goed (of niet) geprogrammeerd
en jou zender staat nu niet 0 tot 100 voor throttle
(bv. kan een subtrim voor throttle
of dat bekende Throttle Trim Lever naast de throttle stik, niet op 0 staan)

de regelaar ziet bij opstarten een verkeerde waarde, dus een fout , en werkt vervolgens niet.

Groet
Uwe
 
"de regelaar ziet bij opstarten een verkeerde waarde, dus een fout , en werkt vervolgens niet."

Dit was tot nog toe ook min gedachte maar er zit een monitor op en die laat zien dat de Throttle van -10 % naar 100% gaat (of van 0% naar 100% als ik de subtrim daarop afstel)
De Trimlever staat naast de stick staat ook helemaal benenden.
Tja....?
 
Dat de zender 0 tot 100 aangeeft, zegt niet dat de regelaar dit zo meekrijgt.
Veel regelaars moet aangeleert worden wat 0, en wat 100 is.
Eenmalig.

Ziet de regelaar geen 0, zal hij niet "armen", en zal de motor dus nooit draaien.
Is een beveiliging tegen aansluiten terwijl het gas per ongeluk open staat.

Vaak gebeurt dat inleren tijdens het instellen van de regelaar. Dus als je bepaalt welke timing hij moet gebruiken, throttle cut off waarde, rem of geen rem etc.
 
... dus moet je idd zoeken, wat de regelaar wil,
en ik denk dat het probleem bij low is,
dus zoeken ergens tussen -12 .... 0 en +12 van throttle,
tot de regelaar reageert,

zo ook bij de start-up procedure van de 350QX,
daar moet je hem ook de 0 throttle leren,
heel slim heb ik daar subtrim +12 ingesteld,
en hij doet het.

suc6 Cor

Groet
Uwe
 
Back
Top