Programmering FF9 dubbele servo aansturing?

Hallo,

Ik loop een beetje vast met de programmering met de Robbe Futaba FF9.
Graag zou ik mijn 2 hoogteroer servo aan elkaar willen koppelen,zonder een V kabeltje te gebruiken. Het moet software matig te doen zijn, maar ik kom erniet uit!
Kan iemand me helpen?

Mvrgr Erwin

dit moet inderdaad kunnen.
Ik heb zelf deze zender niet maar ik heb wel een vermoeden. Je kan 1 hoogteroer servo op kanaal 2 zetten (uitgang 2 van de ontvanger) Die andere servo moet op een vrij kanaal(tussen 5 en +-8 , en dan kan je ze mixen door 2 kanalen aan elkaar gelijk te stellen. dus kannaal 2 gaat ook nog naar 5-8

Ik hoop dat je er iets aan hebt, maar meer weet ik niet. Iemand anders????

Bedankt voor je snelle reactie!

Zat inderdaad ook op deze manier te denken, maar via de mix functie krijg ik kanaal 5-8 niet te zien op mijn schermpje!
Ik zie dus wel de masterfunctie, maar de slave functie geeft geen kanaal 5-8 aan

ik snap niet precies wat je bedoeld, maar eigenlijk lukte het bij mijn oude ff 7 ook niet. Want kanaal 5 was bezet voor het landingsgestel, terwijl ik die niet kon uitzetten?!?!?!? Ook ging het zo bij kanaal 6 en 7. weet iemand anders dit dan????[font=Arial, sans-serif][/font][font=Arial, sans-serif][/font][font=Arial, sans-serif][/font]

-een servo in kanaal 2, ander in kanaal 7
-mode, advanced menu
-vrije pmix selecteren
-mix activeren
-master op channel 2 (elevator)
-slave op channel 7 (aux1)
-link on
-trim on (anders trimt ie maar 1 vlak met de elevator trim)
-switch position NULL (mix altijd aan niet op een switch)
dan vol up geven en eindpunten inregelen, dan vol down en eindpunten inregelen.

fini.

wel even opletten, ik meen dat je aux channel standaard bijgeregeld kan worden door VRc (rechtse potmeter) als ie dat doet moet je nog de regeling voor VRc op NULL zetten, dan is ie gedeactiveerd.

Hoi Gerard,

Bedankt voor jouw oplossing. Werkt perfect!!
Alleen de regelaar op 0 % zetten is me nog niet gelukt.
Heb je nog een tip?

mode knop, basic menu, aux ch, en dan ch7 op null zetten, dan is de knop buiten actie

heb er namelijk ook 1 je gaat naar het advance menu daarna zoek je ailjevator op je zet hem op on je moet ail-3 en ail-4 beide op 0% zetten want anders gaan je ailerons als flaps diennen je steekt de servo snoertje's in kanaal 2 en 8 en je hebt een dubbel aangestuurd hoogteroer

itsa simple

Bedankt voor de tip!

Helaas heeft mijn ontvangert maar 7 kanalen. Op de manier van Gerard werkt het perfect.
Grappig trouwens dat je met jouw genoemde functie de hoogte roeren schijnbaar tevens als aileron kunt gebruiken.

Weet iemand of de butterfly functie altijd op schakelaar A moet.
Volgens het boekje kun je voor deze functie geen kanaal toewijzen?

dat klopt maar dat kun je uitzetten door de aileronfunctie op o% te zetten

Rsv Mille zei:
Helaas heeft mijn ontvangert maar 7 kanalen. Op de manier van Gerard werkt het perfect.
Indien je gebruik maakt van DUAL rate, wel effe controleren of ie dan ook bij beide kanalen de uitslagen aanpast. Ik doe het zelf namelijk ook zoals Jetpower beschreven heeft in mijn 3D kisten, met 8 kanaals ontvanger.

Succes,
Emile 8)

Back