project 540 motor inbouwen in mini-t => probleempje

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door ronnie_hertog, 14 jun 2004.

  1. ik had vandaag zin om in mijn mini-t een 540 motor in te bouwen, maar ik loop tegen wat probleempjes aan, de servo die er standaard inzit heeft 4 draden, mijn ontvanger heeft echter maar 3 stekkertjes erin zitten, kan de standaart servo gewoon p mijn ontvanger aangesloten worden of moet er een andere servo in?

    een paar foto's van de motorplaat

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    ronnie
     
  2. RCtechnics

    RCtechnics

    Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Bleiswijk
    Een paar dingetjes. De meegeleverde servo kan niet verwisseld worden met standaard servo. Er staan op diverse forums wel beschreven hoe je een Hitec HS-55 servo om kunt bouwen.

    Het tweede puntje is het gewicht en de kracht van een 540 motor. Je zult op zijn minst oil-shocks moeten hebben en de voorkant van de T verzwaren om uberhaupt niet gelijk achterover te kukelen (heb ik met de speed 300 variant al!!!).

    Derde puntje. Er staat nergens omschreven hoeveel de snelheidsregelaar kan leveren. Hij is berekend op een type 280 motor. Uit eigen ervaring weet ik dat een getunde 300 ook goed gaat, maar over de 540 durf ik echt niks te zeggen......
     
  3. ik zet er dan natuurlijk ook een goede regelaar in en niet het standaard regelaartje, ik wil eerst even kijken hoe de wagen dan rijd, met een 27 turns motor ga ik beginnen en dan kijken hoe de wagen zich houd.

    zou een gewone esc werken op 6 penlites van 2100 mah?

    ronnie
     
  4. RCtechnics

    RCtechnics

    Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Bleiswijk
    Als de esc het vermogen aankan is dat een prima combinatie. De huidige AA accu's kunnen volgens mij dat vermogen wel aan.
    Let wel op dat als je een ander esc wilt gebuiken je ook een losse ontvanger en een standaard servo nodig hebt......
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is prima te doen maar een 480bb-race kan misschien een betere optie zijn al was een speed-300/6v ook al een goede optie om veel meer snelheid eruit te halen.

    Eigenlijk als je toch al een andere regelaar nodig hebt en je een andere servo wilt plaatsen moet je ook maar aan een normale micro-ontvanger gaan denken. Als regelaar raad ik je de Merit regelaar aan die bij rcshoproal te koop is voor 39 euro, die is 20A en kan met gemak tot een 21 turns 540 aan in een lichte auto.

    NiMha penlights kennen het zeker niet aan, ik heb met mijn micro met een speed-400 gereden en de cellen donderen in elkaar....
    Kijk eens uit naar de 2/3A KAN's of gewoon Nicad AA cellen, tegenwoordig ook al in 800-1000 mAh verkrijgbaar.
     
  6. de motor hangt erin, wel een beetje zware vertanding denk ik, 24 op 79 maar de wagen weegt ook niet zoveel, dus ik zou gewoon 6 aa batterijen kunnen gebruiken voor een normale esc? en er moet toch een andere servo in want de standaard is overleden, hij klikt gewoon door op de een of andere manier, ik neem de micro ontvanger van hitec, en de nosram paitriot reverse als esc.
    ik zal zometeen foto's plaatsen

    ronnie
     
  7. hier de beloofde foto's



    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    zoals je ziet blijft de wagen gewoon met alle 4 de wielen op de grond, zonder electronica enz dus ik verwacht dat het wel mee zal vallen met het stijgeren van de wagen, de wieldruk is de voorkant 100 gram precies.

    ronnie
    ronnie
     
  8. pieter007

    pieter007 Guest

    hallo


    hey dit lijkt me leuk :d

    een tijdje geleden dacht ik ook aan een mini-t maar ik denk dat ik toch een brandstof on-road ga kopen :)


    maar hoe bevalt de mini-t jullie ?

    wat is er goed en niet goed aan ?

    (ik vond het een beetje onnodig om er een ander topic over te maken )

    grtz
    pieter007
     
  9. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    aa celletjes en zeker die 2100 nimhs kunnen de stromen die die 540 trekt niet aan... de stroom zakt in en je cellen worden bloedheet... levensduur vliegt naar beneden, de cellen die roelof voorsteld zijn goed mogelijk.


    Groeten
    MOnkey
     
  10. de mini t van mij, rijd standaard wel lekker, maar mist veel snelheid, zo snel mogelijk 8 8x4 kogellagertjes kopen voor de wielen en assen, standaard servo zuigt, bandjes slijten erg snel, na 2 weken zijn ze helemaal kaal, met 540 motor is het oppassen dat je niet teveel vraagt van de wagem want de transmissie is er niet op berekent, ik heb vandaag dan ook de diff onttand.

    ik ga kijken waar ik die nicd cellen kan halen, maar ik wil wel wat langer rijden dan 2 minuten dus dat word afwegen.

    ronnie
     
  11. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    toevallig liggen er nu bij wouters in bergeyk 1000 mah nicads (emmerich) voor 5.50€ de 4.... vrij goedkoop :D en die mag je snelladen!
     
  12. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008

Deel Deze Pagina