Project Colibri fase 1

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Chopperhens, 31 okt 2004.

  1. Chopperhens

    Chopperhens Guest

    Stel je hebt een mooie Vario Colibri brandstof heli.
    Wat zou je daar nu mee kunnen…….

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    Loopt in ieder geval goed gesmeerd!!!!!!

    VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

    Inderdaad net wat je zegt SLOPEN die handel !!!!!!!!!!!


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo opgeruimd staat netjes...........

    Dit is wat er over blijft een kaal chassis..
    [​IMG]

    Het plan in fase 1 is om dit dus weer in de lucht te krijgen zonder rook en olie zooi.
    Om te beginnen een motorsteuntje maken

    [​IMG]

    Even bij de plaatselijke doe het zelf een paar raamankers gehaald.
    Aluminium plaatje in de juiste vorm gebogen.

    [​IMG]

    Deze motor had ik nog liggen de Plettenberg HP300/30/A4 Heli, niet helemaal geschikt hiervoor maar goed genoeg om te proberen of het geheel kan vliegen.
    [​IMG]

    Origineel Vario 23 tands tanwiel erop.
    [​IMG]

    Carbon gyroplaat en heckservo houder van Mikado erop de oude Graupner servo’s er uit en Robbe Futaba's 9202 er in.
    [​IMG]

    Heckaansturing dmv een carbon buisje.
    [​IMG]

    Schulze Futura 32.55K regelaar + "wat" onstoorspoeltjes
    [​IMG]

    Ja en nu moeten we nog ergens 30 cellen Nicads kwijtraken…..
    Plastic CPU houder op de skids, accu’s erop tussen wat schuimrubber en
    een triplex plaatje. Totaal gewicht van de heli is nu 5KG
    Nu accu’s aansluiten en even een testpiloot inhuren en ………..
    [​IMG]

    Vliegen maarrrrrrr.
    [​IMG]

    [​IMG]
    De heli ligt zo stabiel als wat in de lucht, de vliegtijd ligt op iets meer dan 6 minuten met de NC accu’s ,het plan is om er een Tarabat 9S3P 7500mAh accu in te doen.
    De motortemperatuur van de plettenberg is alleen erg hoog het wachten is dus nog even op het nieuwe model Heli motor van plettenberg die in november uitkomt en speciaal bedoelt zou zijn voor dit soort modellen tot 7 a 8 kg .

    [​IMG]

    De rotorbladen draaiden ongeveer 1100rpm en het geluid van de (houten) bladen was heel erg mooi realistisch.
    Nadat deze test dus goed gelukt is wordt het dus tijd om aan fase 2 te denken, ermee gaan vliegen en klaarmaken voor een schaalromp met een lengte van ongeveer 1,6 Meter !!!!!!!..
    En welke dat wordt, dat is nog een verrassing


    Gr Hans
     
  2. cdec

    cdec

    Lid geworden:
    2 dec 2003
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Lennik / België
    Is al even stil rond dit project.

    Nog nieuwe vorderingen gemaakt?
    Nieuwe motor al ingebouwd?


    Chris
     
  3. Wow, die had ik nog niet gezien! Is zowat hetzelfde als waar ik me bezig ben :) ...ook een te warme motor :wink:
    Wel iets groter zeker? Is hij 60 of 90 size?

    Zeer mooi gedaan.

    Niels
     
  4. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    je hebt die motor toch niet serieus weggegooid he ? :oops:
     
  5. Chopperhens

    Chopperhens Guest

    De motor is net in het assortiment van plettenberg gekomen
    http://www.plettenberg-motoren.com/Hp370_40/HP37040.htm en ik verwacht hem deze maand binnen.

    @ Niels de Heli is een 60 size , uiteindelijke rotor diameter moet ongeveer 1,5 m worden lengte romp gaat uiteindelijk 1,65 m worden.


    @remie De motor heb ik toch maar niet weggegooid maar gewoon verkocht

    Gr Hans
     
  6. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    1100rpm? dat is niet veel zeg. dat is nog minder als onze wachmachine ;)
     
  7. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Cool..
    Hou hem heel zou ik zeggen
     
  8. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Hans, je bedoelt die blauwe motor met die spiraal vormige koelribben.
    Die gebruiken ze ook in de Joker2 met 12S3P Lipo-pakket. Is wel een bakbeest, zal krapjes worden in zo'n Skyfox-frame. Met de tandriem-overbrenging was niet de gewenste overbreng-verhouding te halen?

    Rick
     
  9. Chopperhens

    Chopperhens Guest

    Ja die blauwe , het frame gedeelte waar de motor moet komen is ongeveer 0,5 cm te smal dat wordt dus zagen en breder maken.
    Of ik moet hem andersom hangen maar dan krijg je weer een probleem
    als je er een romp omheen gaat maken.


    Gr Hans
     
  10. Chopperhens

    Chopperhens Guest

    Lang verwacht , nooit gedacht , toch gekomen hij is er eindelijk
    de Plettenberg HP370/40/A2 Heli.
    Gewicht 590Gram Asdiameter 8mm.

    [​IMG]

    Nu alleen nog even de Heli door midden zagen om de motor te monteren :lol:



    Gr Hans
     
  11. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    8O Wat een joekel!
     
  12. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    hmmmmmmmmmmmmmm , zonde hoor , bij mij moet t roken , herrie maken , en de uitlaatlucht moet je kunnen ruiken . :D , sorry ...........................
     
  13. Pjoeter

    Pjoeter Guest

    Leuk "tailmotortje"voor mijn Dragonfly :p :p
     
  14. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    zou zo'n joekel die 2400 nicadjes niet in 2 minuten vacuum gezogen hebben ?
     
  15. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    ;)
     

Deel Deze Pagina