Project Devastator

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door stunthenk, 6 jun 2018.

  1. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.230
    Locatie:
    Amersfoort
    Mijn Devastator was achteraf gezien te zwaar, de vleugel te dun en de romp te hoog. Ik had een symmetrisch profiel moeten gebruiken, maar dat gaat niet zo goed met de rompvorm samen. Het schommelen om de langsas kreeg ik er niet uit. Mijn Wildcat vliegt op alle fronten beter.
    Harry, in de VS vliegen ze een andere klasse Carrier dan hier. Wij vliegen Basic Carrier (alleen drossel en hoogteroer bedienen, max 30 graden met de neus omhoog) in de VS mogen ze 60 graden met de neus omhoog (te zien op het filmpje) en mogen ze de lead-out positie, stand van het richtingsroer, en de positie van het tiplood tijdens de vlucht wijzigen. Dus naar voren voor de snelle vlucht en naar achteren / naar buiten voor de langzame. Daardoor kun je met een dunne vleugel langzaam vliegen, echt aan de prop hangen, en is je snelle vlucht ook sneller. Ze hebben aparte klassen voor motoren onder de 6cc en van 6 tot 10 cc, en voor elektro aangedreven modellen. En ze zijn strenger op de semi-schaal eis.
    Zelf heb ik zowel met een hoogdekker (een Vought Crusader), als met laagdekkers en middendekkers gevlogen. Ik denk niet dat de vleugelpositie erg veel uitmaakt.
     
    Harry van Melick vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina