Project Gran Canaria

Vandaag nog een laatste detail toegevoegd. Ik had zo mijn twijfels of de M4 schroefdraad in de vleugelbevestiging het zou houden. Het leek me dat deze schroefdraad met regelmatig stevig aantrekken wel eens zou kunnen strippen. Daarom heb ik 4 rechthoekjes van 2 mm messing, elk met M4 er in, aan de binnenkant van de vleugelsteunen gelijmd.
IMG_7279.JPG

Dat moet niet meer stuk kunnen! Let ook op de iets vergrote opening voor de tuimelaar, links en boven. Ik wil deze openingen graag zo klein mogelijk houden, om zo weinig mogelijk kans aan de olie te geven om binnen te kruipen, maar de besturing liep een beetje aan....

De Luna heeft gevlogen! Het was vandaag TE mooi weer om aan de grond te blijven.
IMG_7320.JPG

Altijd weer spannend, zo'n eerste vlucht. De motor sloeg goed aan, en liet zich mooi afstellen.
IMG_7324.JPG

Gelukkig ging de vlucht goed en was er niets drastisch mis. Het boutje van het motorkapje ging helaas op z'n eentje vliegen, gevolgd door het motorkapje zelf. En ook de tank zat niet voldoende vastgeklemd...Voor de tweede vlucht waren deze punten verholpen, en was een eerste stuntprogramma mogelijk. En ook zeer belangrijk: de constructie heeft het gehouden. Eerste conclusie is dat het model veel belovend is!

Zo zie je maar weer: zo'n oude vos verliest misschien zijn haren maar niet zijn strepen!

Gefeliciteerd Henk!

Omdat de Luna het goed doet, bied ik mijn Nairana te koop aan. 200 Euro, zonder motor. Ik neem hem zaterdag mee naar de LB dag op Almere.
IMG_5899.JPG

Back