Project Gran Canaria

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door stunthenk, 5 okt 2017.

  1. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    794
    Dat is een heel erg mooi gewicht voor een demontabele .51. En dat vliegen zit vast wel goed.
     
  2. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.215
    Locatie:
    Amersfoort
    Vandaag nog een laatste detail toegevoegd. Ik had zo mijn twijfels of de M4 schroefdraad in de vleugelbevestiging het zou houden. Het leek me dat deze schroefdraad met regelmatig stevig aantrekken wel eens zou kunnen strippen. Daarom heb ik 4 rechthoekjes van 2 mm messing, elk met M4 er in, aan de binnenkant van de vleugelsteunen gelijmd.
    IMG_7279.JPG
    Dat moet niet meer stuk kunnen! Let ook op de iets vergrote opening voor de tuimelaar, links en boven. Ik wil deze openingen graag zo klein mogelijk houden, om zo weinig mogelijk kans aan de olie te geven om binnen te kruipen, maar de besturing liep een beetje aan....
     
    Herbie vindt dit leuk.
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Tja, helemaal geen olie mee de lucht in nemen is natuurlijk ook een optie....:p:D
     
    flymax vindt dit leuk.
  4. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.215
    Locatie:
    Amersfoort
    De Luna heeft gevlogen! Het was vandaag TE mooi weer om aan de grond te blijven.
    IMG_7320.JPG
    Altijd weer spannend, zo'n eerste vlucht. De motor sloeg goed aan, en liet zich mooi afstellen.
    IMG_7324.JPG
    Gelukkig ging de vlucht goed en was er niets drastisch mis. Het boutje van het motorkapje ging helaas op z'n eentje vliegen, gevolgd door het motorkapje zelf. En ook de tank zat niet voldoende vastgeklemd...Voor de tweede vlucht waren deze punten verholpen, en was een eerste stuntprogramma mogelijk. En ook zeer belangrijk: de constructie heeft het gehouden. Eerste conclusie is dat het model veel belovend is!
     
    tjarko, ISOLA2, flymax en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. DHZ

    DHZ In Memoriam

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Zo zie je maar weer: zo'n oude vos verliest misschien zijn haren maar niet zijn strepen!

    Gefeliciteerd Henk!
     
  6. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.215
    Locatie:
    Amersfoort
    Omdat de Luna het goed doet, bied ik mijn Nairana te koop aan. 200 Euro, zonder motor. Ik neem hem zaterdag mee naar de LB dag op Almere.
    IMG_5899.JPG
     
  7. CL carrier

    CL carrier In Memoriam

    Lid geworden:
    5 jun 2014
    Berichten:
    254
    Nou Henk, Die ben je zo kwijt.
     

Deel Deze Pagina