Project MHZ c5000 1140mm

Discussie in 'Speedboten' gestart door jarnoz, 22 sep 2020.

  1. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Goede avond allemaal,
    Na lang willen en wegen ben ik de speelgoed bootjes zat, de c1 cat van kyosho is verkocht dus tijd voor iets degelijks had ik besloten.

    Ik heb de mhz c5000 1140mm gekocht en hoop dat die vlot bezorgd mag worden.
    Maar voor de opbouw van de elektro ga ik het niet redden met jullie kennis.
    Autos en vliegtuigen daar red ik het prima mee, maar dit is andere koek voor mij.

    Ik zou eigenlijk een twin motor setup gaan gebruiken, maar is dat voor deze romp wel de juiste insteek?

    Ik hoef niet het goedkoopste spul er in te hebben, maar ik zag dat het roer die passend is voor dese romp 140 euro kost :eek: dat vind ik wel echt een beetje te gek... is dat echt noodzakelijk? Of is een cnc aluminum roer gewoon prima te gebruiken a 20 euro?

    De setup kwa motor en esc en flexas komt later wel maar suggesties voor een degelijke setup zijn zeker welkom.

    Het gaat om deze romp:

    https://www.mhz-powerboats.com/shop...stic-c5000-1140mm-44-88-several-versions?c=58

    Ik heb echter niet voor de carbon versie gekozen, misschien doe ik er zelf nog een laagje carbon in maar dat heb ik nog niet besloten.

    Maak ik een goede keus? Of beter snel mijn bestelling nog annuleren?

    Thnks alvast!
    Groeten,
     
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Je gaat ergens fout in de volgorde als je een romp bestelt en nog geen idee van de setup hebt. Het zou me niet verbazen als je bij een C5000 1140 er €1500-2000 in moet steken om een goed en snel varende boot te krijgen.

    Wacht even tot de experts je topic vinden.:)
     
  3. Mars76

    Mars76

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Santpoort-Noord
    Beste Jarnoz,

    Je zult geen spijt hebben, ik heb toevallig zelf net ook een Mystic gekregen/gekocht.
    Ik zou zeker alleen met Carbon of Aramide bestellen want dat krijg je zelf nooit zo mooi als je het van hun krijgt, en helemaal in de punten.

    Grt
     
  4. Mars76

    Mars76

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Santpoort-Noord
    Twin setup moet er zeker in, roer ik zou gewoon bij MHZ kopen past voor deze boot.

    Ik ben zelf een “rookie”. Maar ik vaar nu met 4092 motor 1650kv. 180a ESC. 42prop. daar heb ik nu een aantal keer mee gevaren. Blijft allemaal zeer cool. Vaart rond de 100.
    Maar de experts hebben misschien een andere setup.
    Kosten is zeker tussen de 1000-1500 zoals al vermeld is.

    Maar dan heb je ook wat
     
  5. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik maak altijd verkeerde keuzes haha, ik kies een romp die me aanspreekt en kijk later wel wat voor hardware er in komt.
    Ik hoef niet perse zuinig materiaal er in, maar ook weer niet het beste van het beste.
    Het mag dus best wat kosten, welke hobby kost nou geen geld...
     
  6. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik snap het hoor, maar vond het extra geld dat ze er voor willen niet opgewassen tegen de meerwaarde.
    Ik heb alles liggen om zelf een laagje carbon aan te brengen dus dacht waarom niet zelf doen.
    We gaan het zien eerst de romp maar eens binnen krijgen.
     
  7. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Ja twin was ook zeker mijn 1e gedachte, en zoals gezegd het hoeft niet cheap maar van mij ook niet de hoofdprijs te kosten.
    Ik heb 2 jonge kids, die ook geld verslinden:D
     
  8. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    Leuk nog een mystic in aanbouw, ik heb er 1 van balsa gemaakt en wacht nog op een paar onderonderdelen
    Het is een mooie boot en er zijn genoeg mensen hier die je kunnen helpen.
     
  9. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    Nog even over de setup, al over nagedacht?
    De meeste en de goedkoopste set up is denk ik 2x leopard 4082 2200kv met 180esc daar halen ze ongeveer 150/160 kmh mee met een x447. Een iets zwaardere setup met een sss4092 die kan een wat grotere prop aan zodat je iets minder toeren hoeft te maken voor een leuke snelheid. Tp 4050l wordt ook vaak gebruikt . Dit zijn de gangbare set ups
    Duurder kan altijd nog.
    Mijn keuze was een set up met sss4092 omdat ik die ook in een grote mono kan plaatsen of in de toekomst in een grote twin rigger ook iets om rekening mee te houden als je een keer iets anders wil.
    Een snelheid van rond de 100kmh is al heel snel en indrukwekkend :worship::worship:
     
  10. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Ja die leopard motoren zie ik op het offshore forum ook steeds voorbij komen, echter nog niet heel erg verdiept in het hoe en wat.

    Ga toch maar het roer en de drives via mhz aanschaffen denk ik.
     
  11. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    Daar doe je goed aan ,dat past ook gewoon goed. Ik heb drives van mbp maar die moest ik op een draaibank eerst aan passen. MHz is goede kwaliteit en versturen alles snel op.
     
  12. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik heb mhz even een mail gestuurd vandaag, want zag dat ze ook een bundle hadden met de romp plus roer, drives, flexas en mounts en dergelijke.
    Dus ben benieuwd of ze me dat kunnen leveren voor een mooie prijs.
    Als ik die bundle had gezien had ik dat meteen gekocht, maar ja...
     
  13. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    Hoi Jarnoz, daar doen ze niet zo moeilijk over denk ik het is geen nederlandse winkel
     
  14. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Lent
    Super boot! Zou eigenlijk afbreuk doen deze met 1 motor of met "goedkope" hardware op te bouwen.
    Kijk ook eens naar TPpower motoren, ook erg goed en niet al te duur. Er is zelfs een Nederlandse importeur http://www.tppowereurope.com/

    De Mystic 114 kan hard en ook gewoon leuk de bocht om. Met goedkopere rompen moet je meestal kiezen tussen 1 van deze 2 eigenschappen..
     
  15. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Het pakketje zou eigenlijk pas volgende week aankomen maar plots ging daar de deurbel:

    20200924_130548.jpg 20200924_130601.jpg 20200924_130611.jpg 20200924_130639.jpg

    Daar issie dan! Ziet er allemaal goed uit, al valt het me tegen wat er aan de buitenkant nog aan schuurwerk verricht moet worden maar dat zal wel zo horen denk ik.
    Zitten best wat putjes en randjes aan die weggeschuurd moeten worden.

    Maar ben er niet minder blij mee!

    Ook een mail terug van mhz mag alle bijkomende onderdelen kopen voor 400 euro ex verzendkosten.
    Dus vanavond maar even de paypal portemonnee aanvullen!
    Is dat ook maar geregeld en hoef ik alleen nog opzoek naar motoren, esc en wat klein spul.

    Let's begin!
     
  16. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Ben ik het gedeeltelijk zeker mee eens, alleen dit is mijn 1e boot dus 150 hoeft hij van mij echt nog niet te varen de eerste tijd. Eerst maar eens kijken of alles installeren me lukt zonder de romp te verkloten haha.
     
  17. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Dat blijkt krijg het zelfs nog goedkoper dan de bundel met romp als ik naar het totaal bedrag kijk :D
     
    Carbohans vindt dit leuk.
  18. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Lent
    Zal de mijne nog even spammen:


    Ja de rompen worden met de hand gemaakt, daar zit helaas nog wat nabewerking in..
     
  19. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Nice! Wat voor setup ligt hier in?
     
  20. jarnoz

    jarnoz

    Lid geworden:
    30 apr 2011
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Alkmaar
    Vandaag weer een leuk pakketje aan de deur!
    Het roer, drives, en carbon servo en lipo houders plus wat klein grut.
    Dus meteen weer aan de knutsel geslagen!
    Best lastig nog alles pas te maken, maar de drives en het roer zitten op hun plek :)
    20200929_180943.jpg

    Morgen even een dingetje halen om gaten groter te maken... geen idee hoe dat heet haha.
    We maken progressie!
     

Deel Deze Pagina