Tadango
Forum veteraan
Waar ik (en vast ook een hoop anderen) van dromen is echt vliegen. Wat een heel stuk in de buurt komt is vliegen op beeld vanuit een rc vliegtuig
Nu is het natuurlijk NOT DONE om als modelbouwer en electro knutselaar met je zender in de hand naar een schermpje op een tafel te gaan staren. Is ook niet echt makkelijk menemen... allemaal losse dingen.
Omdat ik ook wil gaan vliegen op locaties voor eventueel opdrachtgevers ontwerp ik nu een micro cockpit
Een handig portable systeem waarmee alles geintregreerd wordt in 1 koffer. Een kleintje eerst als test en prototype. Ik dacht aan 1 stick voor hoog/laag en link/rechts. Dan 1 schuif voor het gas. 2 druk knoppen voor rudder links en recht (eventueel, ben ik nog niet over uit) en tot slot 2 potmeters voor de tilt en pan voor de cam. Verder natuurlijk een 8inch tft scherm voor het beeld 
In de bodem van de koffer komt alle electronica en accu's met een plaat in het midden met alle knoppen en controls erop. Het scherm staat er achter en zit vast op de plaat. De antenne wordt met een kabel verlengt en komt +/- 2 meter verder op een 3poot te staan. De ontvangst antenne voor het beeld ook. De "zender" wordt gebouwt uit een mpx HF moduul en een eigen micro computer bord die eventueel ook de mix functies gaan bedienen.
Het idee is dus dat je deze koffer op tafel legt (of grond eventueel) en daarmee alles nodig hebt om te kunnen filmen en vliegen. Het enigste waar ik nog niet uit ben is het starten. Normaal heb je dan je zender in de hand, nu staat die op tafel
Daarom wordt het eerst ook met erg simpele toestellen getest die eigenlijk vanzelf vliegen. Met iemand erbij die hem weggooit. Later is het gewoon up trimmen, volgas en weggooien dat ding. Dan snel in de cockpit kruipen en vliegen.
Alles wordt stuk voor stuk getest. Binnenkort begin ik met de inbouw van de controls in de koffer en zal het zenden testen. Ook het sturen met 1 knuppel wordt goed geoefend
Zodra het tft scherm binnen is wordt deze + ontvanger edg ingebouwt. Maar voordat ik van alles bouw terwijl er van alles beter kan... tips graag
Wie heeft een goed idee?

Omdat ik ook wil gaan vliegen op locaties voor eventueel opdrachtgevers ontwerp ik nu een micro cockpit

In de bodem van de koffer komt alle electronica en accu's met een plaat in het midden met alle knoppen en controls erop. Het scherm staat er achter en zit vast op de plaat. De antenne wordt met een kabel verlengt en komt +/- 2 meter verder op een 3poot te staan. De ontvangst antenne voor het beeld ook. De "zender" wordt gebouwt uit een mpx HF moduul en een eigen micro computer bord die eventueel ook de mix functies gaan bedienen.
Het idee is dus dat je deze koffer op tafel legt (of grond eventueel) en daarmee alles nodig hebt om te kunnen filmen en vliegen. Het enigste waar ik nog niet uit ben is het starten. Normaal heb je dan je zender in de hand, nu staat die op tafel

Alles wordt stuk voor stuk getest. Binnenkort begin ik met de inbouw van de controls in de koffer en zal het zenden testen. Ook het sturen met 1 knuppel wordt goed geoefend