Project: Mini Savage [UPDATE: Ophanging gemonteerd]

• Topicstarter Topicstarter sandermt2
  • Startdatum Startdatum
Het ziet er echt top uit!

Erg creatief gedaan, en het ziet er allemaal mooi stevig uit, en dat zal het ook wel zijn. Zoals je zegt, mini savage, dat is het echt.

Ik hoop dat je die achter wiel assen snel krijgt, want dan kun je ook daadwerkelijk gaan rijden!

ik zal dr wel overheen gelezen hebben, maar heb je hem nu toch wel gemidtankt? Ik dacht eerst gelezen te hebben dat je hem er gewoon naast zou hangen.

Ik vind hem mooi gelukt :D Al vind ik het jammer dat je dr geen brushless van maakt :P

Ja, het is uiteindelijk toch een mid tank versie geworden, omdat dit beter in het ontwerp paste vind ik. :) Plus, nu zit de tank wat veiliger gemonteerd dan naast het chassis.
En ja, als ik een brushless zou hebben gewild, had ik ook gewoon een E-savage kunnen kopen :p, dit moet echt een klein nitro monster gaan worden :D

Mvg,
Sander

Ja heb zelf nitro afgezweerd :P Maar ben benieuwd als de body gespoten is, hij lijkt nu nog net iets te kort, maar zien vanzelf wel ;D

De body is inderdaad ietsje te kort, maar het nog nét vind ik. Ik had de body toevallig verkeerd besteld bij Towerhobbies, en ik vond het zonde hem te verkopen, zeker omdat ik zowieso nog een 1/10 truck body nodig zou hebben. :)

Sander

Ik heb net vandaag de laatste onderdelen binnen gekregen. Namelijk de kogellagers en het middendiff. Ik heb de diffsteunen al gemonteerd op het chassis, maar het diff zelf is nog niet helemaal klaar. Ik hoop er volgend weekend eens goed aan te kunnen doorwerken, dan komt er ook zeker een update :). Nog even geduld :D

Sander

hoi, sander. misschien heb ik het gemist in een van je eerdere posts maar mag ik vragen wat voor opleiding jij volgt ?

ook wil ik even opmerken dat ik jou een handige snuiter vind met zeer veel inovatieve eigenschappen op jouw leeftijd (en dit is zeer positief bedoeld) ;) :cool: ik heb ook je mid tanked draadje gelezen :thumbsup:

want ik ken genoeg jongens van jou leeftijd die hun tijd verdoen met gallen op straat en die hier in hun dromen nog niet aan kunnen tippen !

zo, ik hoop niet dat ik als een ouwe z#k :rolleyes: ben over gekomen maar ik wou dit gewoon even kwijt ! :)

zo zijn hier wel meerdere jongeren die veel van hun tijd in het verfraaien en opfokken en modden van hun wagens. ikzelf ook. al heeft mijn studie er niet veel mee te maken.

met 2 handen en een beetje inzicht kom je al ver.

ik heb ook 2 projectjes die ik ga op het mbf ga gooien, eens ze af zijn.

maar ook van mij de complimenten voor dit mooi savage-tje ;)

groetjes,

Hey, Kobus, bedankt voor de goede commentaar :) Ik woon in Belgie en daar volg ik de richting Latijn - Moderne Talen. Is ongeveer te vergelijken met het Nederlandse gymnasium denk ik. Maar het komt erop neer dat het dus allesbehalve een richting is waar ik veel met techniek bezig ben. Het maken van het chassis, de mid tank, etc heb ik allemaal zelf geleerd door vele jaren zelf te oefenen, dus het is altijd fijn als mijn werk geappreciëerd wordt :).

Maar volgens mij is het dus ook helemaal niet noodzakelijk om een technisch aangelegde richting te volgen op school. Zoals Nitro al zegt, met een beetje verstand en handigheid kom je al een heel eind.

Kleine update nog: mijn middendiff heb ik vandaag gemonteerd en ziet er heel goed uit. Alleen zijn mijn batterijen van mijn camera nog niet opgeladen en zullen de foto's een andere keer volgen :D

Mvg,
Sander

Voila, ik heb snel eventjes 3 foto's kunnen maken.
P1090022.sized.jpg

P1090024.sized.jpg

P1090025.sized.jpg

Zoals je ziet staat de motor vrij veel naar het midden van de auto. Hierdoor kan ik de servo voor het gas/rem niet meer aan de binnenkant van de chassisplaten monteren en komt hij waarschijnlijk aan de buitenkant te hangen, uiteraard komt hier dan wel een beschermend kapje omheen.
Ook moet ik nog 2 afstandsbussen draaien voor de 2de diffsteun, maar dat is niet meer zoveel werk. Normaal zou de gehele auto binnen 2 dikke weken rijklaar moeten zijn.

Mvg,
Sander

Bedankt :D
Maar kan me misschien iemand vertellen hoe je de topictitel aanpast? Want ik zou graag de update ook in de titel plaatsen.

Ziet er mooi uit sander !, al jou auto's blijven gewoon mooi ;) altijd lekker custom. Die TVP's laat je die frezen?, of gewoon oldscool vijlen ;)

Topictitel kan alleen een moderator veranderen volgens mij.

Een electro motor (brushless) zou hier echt de uitkomst zijn, maargoed dat doe je niet :P, succes drmee iig

tpoic titel kan je aanpassen bij het knopje "meer opties" als je op edit gedrukt hebt

Bedankt Mattijn ;)

Het bewerken van de tvp is allemaal handwerk geweest :)

Toch maar eens even een nieuwe update posten ;)

P1010001.sized.jpg

P1010007.sized.jpg

Hier zie je dus goed het verschil in grootte tussen de mini savage en de gewone savage.

Ik ben nu bezig met het inlopen van de motor en hoop dat dit snel achter de rug zal zijn, zodat ik snel kan gaan rijden ermee! :)

Haha, leuk HPI komt met een Savage XL kom jij met het tegenovergestelde :D.

Savage XS

Back