Project Miss Amerca

Discussie in 'Bouwverslagen' gestart door Ed_V, 22 feb 2021.

  1. Ed_V

    Ed_V PH-SAM

    Lid geworden:
    25 okt 2019
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Amsterdam
  2. Ed_V

    Ed_V PH-SAM

    Lid geworden:
    25 okt 2019
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik heb een short kit aangeschaft bij Belair, helaas net niet voor de Bexit geleverd dus handlingcost en TAX moeten betalen, viel mee gelukkig..
    Uit de doos ziet het er keurig uit, mooi gelaserd en de onderdelen zitten met een klein stukje vast en kun je zelf eenvoudig losmaken. De sheeting voor de romp is erg zacht en hoewlej getaped valt het op de smalle gedeeltes uit elkaar.
    [​IMG]
    De tekening is onhandig groot, ik heb ook een tekening van outerzone laten afdrukken en daar is de kist over twee tekeni9ngen verdeeld. dat is wel zo handig nu heb je steeds die 2,5 meter op je werkblad liggen.
    De tekening is ook wat onhandig in gedeeld waardoor je eigenlijk niet de vleugel kunt afknippen. Beetje jammer dat die net 5 centimeter over de romp zit terwijl er onder aan de tekening nog zat ruimte is om op te schuiven.
    [​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

    jef vindt dit leuk.
  3. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Zwolle
    Is de tekening de VV uitvoering ( zoals vaak bij Bell Air)?? of is op de tekening de RC uitvoering te zien. In dat 1e geval moet je heel goed kijken of er geen vervormingen in de tekening zitten.

    Indien de tekening VV is doe je er verstandig aan alles dubbel te checken voor dat je iets lijmt...Kan zomaar zijn dat er hier en daar iets niet helemaal klopt.
     
  4. Ed_V

    Ed_V PH-SAM

    Lid geworden:
    25 okt 2019
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Amsterdam
    Maar goed ik begin met de romp, daar hangt verder de rest aan. Ik bouw de zijkanten apart, met spijkertjes dwing ik de latjes in de juiste buiten vorm en het staande werk past er dan makkelijk in. Wel even wachten met de latjes leggen tot dat je de koppen van de spijkers afgeknipt het anders moet je het doen als de eerste zijkant klaar is, ik weet nu dat dat ook luk t:hammer:
    Latjes gesneden uit 6 mm planken met die kleine latjes snijder van Kavan, Dat ding is van al mijn hobby dingen de enige geld opgeleverd.
    De latjes snij ik op maat met een schermesje waar ik al een tijdje dat beschermde achterkantje van kwijt ben. Het duurde een week voor ik mijn telefoon weer met mijn duim kon openen.

    Img_4404[1].jpg

    De tekening wijst de weg ik lijm ze met UHU en wacht voor de zekerheid tot de volgende morgen om alles van het werkblad te halen. Ik vind een latjes romp toch steeds weer een mooi gezicht en vreselijk licht.
     
  5. Ed_V

    Ed_V PH-SAM

    Lid geworden:
    25 okt 2019
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Amsterdam
    De uitvoering is met RC maar ze zijn heel dicht bij de originele vorm gebleven . Miss America werd ook ergens in het Oostblok verkocht maar daar leek het wel een Taxi helemaal verpest.
    Dat iets niet klopt zag ik al aan de neus, waarschijnlijk wilde de stagiaire naar huis want die is niet goed ontworpen. Heb ik aangepast en ziet er nu goed uit..
     
    Énke Blériot vindt dit leuk.
  6. Ed_V

    Ed_V PH-SAM

    Lid geworden:
    25 okt 2019
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Amsterdam
    Zo de zijkanten er op geplaatst en een beetje voor geschuurd.
    Weegt nog niks deze bouwwijze.
    Hij gaat nu ff aan de kant voor de "The Alert" .
     
  7. Ed_V

    Ed_V PH-SAM

    Lid geworden:
    25 okt 2019
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Amsterdam
    Hier is de foto die erbij hoort

    IMG_4446.JPG
     
    jef vindt dit leuk.
  8. Ed_V

    Ed_V PH-SAM

    Lid geworden:
    25 okt 2019
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Amsterdam
    Zo weer verder gegaan met de Miss America. Stabilo en rudder beiden zijn klaar, alleen nog de achterkant van de stab afmaken en de roeren er in hangen. De motor past ook goed tussen de motor balken.. IMG_4514.JPG
    De oude trafo's doen het nog best

    IMG_4552.JPG IMG_4553.JPG

    Nog wel aardig wat schuurwerk te doen.
    IMG_4512.JPG

    En soms wat aanpassen ...
     
  9. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Ik vind het hier op het MBF altijd leuk te zien wat alle bouwers zoal als gewichten gebruiken tijdens hun werk!
     
    Ed_V vindt dit leuk.
  10. Ed_V

    Ed_V PH-SAM

    Lid geworden:
    25 okt 2019
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Amsterdam
    Als je ff geen versterkers bouwt zijn ze handig ;)
     
    Rick NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina