Project P, stop het pesten.....

Ik zit nu de herhaling van de aflevering te bekijken van P voor pesten van gisteravond, die zeer spraakmakende aflevering. Die jongen wil heel graag piloot worden, maar door dat pesten lukt dat nu niet, slechte cijfers op school. Modelvliegen is natuurlijk niet een echte plaatsvervanger, maar misschien kunnen wij hem hiermee helpen door hem het modelvliegen te leren en ervoor te zorgen dat hij in een leuke club de rest van zijn leven kan spelen met modelvliegtuigen. Ik zat al te denken om hem bij mij uit te nodigen en hem een crash-coarse te geven, maar door zijn PDD-NOS problematiek is dat niet direct een goede oplossing. Deze mensen hebben structuur en vastigheid nodig. Ik heb wel voldoende ervaring op dat gebied omdat mijn zoon ook deze diagnose heeft, maar toch is dat bij elke persoon weer anders.

Zijn er modelvliegers/bouwers die willen meewerken aan dit gekke idee en op deze manier deze jongen een plaatsvervangende droom te verwezenlijken door hem te leren modelvliegen en misschien wel de spullen te sponsoren. Ik wil hem wel lessen in een weekend waar dan ook in Nederland, maar mij lijkt een soort van kamp waar we met meerdere instructeurs deze jongen het modelvliegen leren. Maar aan de andere kant moet hij ook nog enkele spullen hebben om daarna verder te kunnen genieten van onze hobby. Dus ook sponsors gezocht om die spullen ter beschikking te stellen.

Wie oh wie durft het met mij aan, ik kan dat helaas niet alleen...................

zou maar eerst met hem en ouders om de tafel gaan zitten of ze het wel willen voordat u van alles op uw hals haalt
ik vind het wel leuk van u dat u dit innitiatief neemt hoor

Hun kind opvoeden zodat ie zichzelf kan/durft te verdedigen.

Helaas zelf ervaring met zulke praktijken...

Leuk initiatief Theo!
Als het in de buurt van Oss is, ben ik graag bereid mee te helpen.

Bij ons op de club zitten 2 jongens met een ASS:
1 met PDD-NOS en 1 met Asperger.
Dit heeft nog nooit voor problemen gezorgd.

Zoals je zelf al zegt, zijn structuur en vastigheid belangrijk.
Daarom lijkt mij meerdere instructeurs geen goed idee, dit kan verwarrend zijn.
Ik heb ook een zoontje met PDD-NOS, hij voelt zich het prettigst in 1-op-1 situaties.

Of je voedt je kind op zodat hij respect heeft voor anderen, en niet pest..

Niet helemaal mee eens.
Als kinderen opgroeien, wordt de invloed van de omgeving buitenshuis steeds groter. Dat kunnen ook hele negatieve invloeden zijn.
Ouders krijgen daar steeds minder zicht op.

Ik denk dat geen enkele ouder trots is op een kind dat pest.

Zeker weten ! Tegenwoordig zie je steeds meer mensen die absoluut niet aangesproken dienen te worden op hun gedrag, of dat van hun kinderen..
Laat het aan de mentor over.

Moet dat iets vliegends zijn komt bij mij weer als vraag op......

Misschien heeft de persoon wel een wens voor een boot of een auto waar bij als MBF ook in zitten...

Wat een leuk idee!
Als zijn ouders toestemming geven heb ik nog wel een easystar 1 liggen zonder neus, ik kan er een neus voor maken uit piepschuim en heb nog wel een motor esc en wat servo's. Is niet het mooiste vliegtuig maar wel perfect voor beginners.
Succes met dit goede idee!

@ Roelof, die jongen wilde piloot worden, maar door dat pesten lukt dat schijnbaar niet meer vanwege leerproblemen die veroorzaakt zijn door het pesten. Maar auto of boot kan natuurlijk ook.

Ik was als kind best weerbaar, maar werdt toch gepest. Puur en alleen doordat ik een andere hobby had dan de rest en daar graag mee bezig was. Ik deed en doe niet mee met dat tegen een bal trappen, dus viel ik al snel overal buiten. Sommigen probeerden zelfs mijn vliegtuigen te vernielen als ik ermee bezig was op de sportvelden of in de weilanden. Als eenling doe je daar niks tegen dan. Zelfs leraren op de Mavo deden eraan mee...... Zelfs een spreekbeurt over de geschiedenis van de luchtvaart werd niet gewaardeerd....

Back