Projectje dominator/electronica look-a-like

Aangezien ik nu 3 dezelfde 450's heb vliegen heb ik besloten er 1 weg te doen en een dominator look-a-like variant te gaan bouwen op 6S met alleen maar look-a-like spullen :rolleyes: (m uv motor,rx,lipo).

Waarom gewoon om te kijken of en hoe alles werkt en aangezien ik een deel van de onderdelen al heb is dit lekker makkelijk en weet ik al dat sommige dingen rete goed bevallen:D.

de basis zal een dominator look-a-like zijn als onderstaand.
full

full

full

full

full

De gebruikte electronica zal een look-a-like van een YGE ESC (echter deze hebben geen 45A)

full

De servo's zullen een look-a-like zijn van de MKS DS95

full

De FBL unit zal een look=a=like zijn van een Vbar full size
full

Voor RX zal ik mijn gewone RX601 gebruiken en de Lipo zal waarschijnlijk een turnigy 1400mah 6S 30C worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
45 ampere op 6S?

Op 3s loopt er maar 25 ampere, als je geen 4000 rpm draait.
Ga je het voltage omhoog brengen, gaat het aantal amperes omlaag.
In mijn optiek heb je zodoende absoluut geen 45 amp regelaar nodig.
Wel 1 die 6s aankan natuurlijk ;-)
niet dat het niet kan natuurlijk... is maar dat je het weet
bij mij hangt er nu ook een zwaar overkill 50 amp aan

Ga je nog voor een losse bec?
of heeft de regelaar meer dan 2amp aan boord?

reden van die YEP is dat ik hem nog heb liggen, hij 6S aankan, een goeie ingebouwde BEC (6A) heeft, een onwijs lekkere softstart en een erg goede governor heeft. Daarbuiten wordt er eigenlijk standaard een 45A ESC gebruikt op de dominator (en dus niet een raar iets) icm met een 1700Kv motor en 360 blades. Een andere reden is als ik terug wil naar 3S hoef ik alleen maar de motor te vervangen en mijn normale lipo's te gebruiken.

@serge gewoon via ebay ff zoeken op "3-Axis Gyro FULL Size KBAR" prijs is ongeveer 33Euro :-)
voor de mini variant ervan ff opletten want je hebt 3 verschillende , je hebt buiten de blue, de yellow en de gray deze starten ongeveer vanaf 18 Euro:p ook nog de gv8000. Verschillen zijn dat de blue een governor heeft, de yellow v2 variant niet maar kan je wel in elke gewenste positie plaatsen door een micro switch, de grey moet je vanaf blijven;) en de gv8000 is duur en word je vaak mee genept.

@sven kan ff gaan duren want sommige is besteld(of heb ik al) maar ga eerst 1 van mijn normale 450's verkopen voor de fondsen en ook nog een weekje vakantie :-) .

De complete heli incl. alles zou als je alles moet kopen incl. 450L heli, rx, 6S lipo, servo's , motor, ESC, fbl unit, etc +/-240Euro mogen kosten.

nou dan moeten we maar weer wachten he ;)
haha bij mij ligt 't helaas ook wat stil. Eerst even focussen op de nieuwe baan, denk volgend weekend nog wel even vliegen

Nou het is hier weinig vliegweer geweest.

Ik ga in ieder geval noooooit meer 4 heli's tegelijk ombouwen:D

dus eerst de eerste 450 maar klaar maken ,zodat die verkocht kan worden, daarna de andere 2 450's en de 500 en dan nieuwe. Weet alleen nog niet welke ik ga verkopen van de 450 want ze vliegen alle drie super:)

Back