Promo BC1:8 in 2011

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Serpent950, 8 jan 2011.

  1. Serpent950

    Serpent950

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    110
    Hallo allemaal,

    Dit jaar is er geen promo meer tijdens de 1:10 wedstrijden.
    De BC1:10 heeft de promo eruit gehaald en een niet nomac klasse de kyosho cup toegevoegd.

    Nu is het de bedoeling dat de promo gaat gehouden worden tijdens een reguliere clubwedstrijd.

    Op dit moment zijn er nog maar 3 clubs waar er een beetje tijd wordt vrij gemaakt voor de promo.

    Wens van BC 1:8 is dat deze rijders geheel gescheiden rijden van de clubrijders maar als het niet anders kan en tussen de clubrijders moeten rijden zij het zo, als we achteraf wel een lijst van promo rijders eruit kunnen trekken.

    Als je na het afgelopen jaar kijkt waren de promo's goed bezet.
    Is de promo dit jaar weer zo goed bezet dan is er naar mijn mening niet genoeg ruimte bij de clubs om een goede promo te organiseren.

    Graag zou ik willen weten hoe andere rijders hierover denken.

    Marcel
     
  2. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Het lijkt mij verstandig om de Algemene Ledenvergadering van de Nomac even af te wachten, er is nl nog niets besloten.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Er was vanuit 1 vereniging ook al de opmerking gemaakt om de Promo te stoppen om zo het clubgebeuren weer omhoog te trekken. Gezien de grote animo en tegelijk de lage drempel voor de Promo zijn wij van de 1:8 sectie van mening dat dit gewoon door moet gaan en onder die mom waren er direct 3 verenigingen bij die zich aanmelden. Dit zijn Rucphen, Gouda en Apeldoorn. Utrecht wil ook wel meer moet er nog een datum voor vinden, Groningen heb ik onlangs nog gevraagd maar tot op heden nog geen reactie en Heemstede moet ik nog vragen.

    Ik weet dat de Baanbrekers er een apparte dag van maakt met mogelijk een open 1:10 race oid. erbij en voor de rest valt het samen met de clubwedstrijden. Naast het voordeel dat er nog steeds een Promo is kleeft er 1 nadeel aan, bij een gescheiden klasse tijdens een clubrace zullen de clubleden van die club moeten kiezen tussen Promo of club of alle 2 de klasses (geeft wel maximale rijtijd)

    Uiteraard zal het uiteindelijke bsluit op de komende ALV gemaakt worden en dan zullen we weten in welke vorm de Promo door gaat.
     
  4. Serpent950

    Serpent950

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    110
    Ik denk Pieter dat wanneer een hoop rijders de handen ineen slaan dat we dan sterker staan bij de nomac.

    Alleen is het jammer dat er tot nu toe nog niet meer rijders gereageerd hebben.

    Maar misschien dat dit nog komt
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De 1:8 sectie is er zelf ook niet blij mee maar het is de dag van de 1:10 klasse en zij mogen deze invullen hoe ze het willen hebben mits er genoeg dagvulling is want anders zullen de clubs wel gaan tegensputteren. 20 promorijders verruilen tegen een 20 KWC rijders is een 1:1 verhaal.

    De ALV die gaat komen is voor de clubs die bij de NOMAC aangesloten zijn, je moet dus je clubbestuur aanspreken over hun stemgedrag op die vergadering aangezien zij de club vertegenwoordigen. Ik neem aan dat het in jouw geval REAL80 is, ik heb nog steeds geen reactie van ze gehad over een datum voor de Promo bij jullie, misschien ook een idee om even je bestuur daarover te porren?

    Mijn persoonlijke mening mag duidelijk zijn. De klachten in mijn mailbox en op dit forum over oa. (gescheiden) rijtijden op de zaterdag zullen nog steeds bestaan als er maar 1 Kyosho rijder op de zaterdag komt trainen. Naast dat kent de Kyosho cup 2 klasses en bestaat er de kans dat bij een grote opkomst ook het aantal heats van 3 naar 2 gebracht kan worden om alles binnen de tijd te houden..... Ik kan het dus niet vatten dat de 1:10 rijders hier wel mee willen instemmen.... maar nogmaals, dat is hun keuze.
     
  6. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Overigens vind ik het wel apart dat de 1/5 on-road even weinig licentiehouders mag hebben, de elektro zelfs nog minder, en dat die geen 'dagvulling' nodig hebben..

    Klopt allemaal, maar wij denken dat het voor het behoud van de klasse beter is dat we alle 1/10 brandstof klasses op één weekend laten rijden. Wij wilden dus niet de promo weg hebben, maar we wilden het mogelijk maken om er een écht 1/10 weekend van te maken.

    Beide partijen (NOMAC & KWC) zijn daarbij bereid om iets in te leveren(trainingstijd, rijtijd) met als doel het evenement op een hoger plan te brengen. De rijders van de KWC kunnen nu rekenen op meer steun/helpers van het NOMAC veld. En daarnaast kunnen we met de KWC erbij ook stappen gaan zetten wat betreft promotie en graag gewilde dingen zoals bijvoorbeeld een vaste wedstrijdleider. Het ligt dus allemaal wat genuanceerder.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    O ja hoor, zoals ik al zei is het jullie beslissing en jullie volste recht maar alleen de klachten aan mijn adres rijmen niet met deze aanpak. Of de rijders beseffen het nog niet helemaal of de klachten hadden eigenlijk een andere achtergrond maar dat zullen we lopende het seizoen wel zien. ;-) Wel mag duidelijk zijn dat er maar een klein aantal 1:10 rijders bij de sectievergadering aanwezig was die voor de nieuwe constructie gestemd hebben.

    Ik kan alleen de Promo (en andere 1:8 ) rijders adviseren om bij hun clubbestuur een standpunt te maken, dat is hun enige recht en mogelijkheid in dit verhaal.
     
  8. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Feitelijk klopt dat, maar we hebben het ook besproken met alle rijders bij elkaar na het NK op Mach. Daar was er ook een meerderheid.

    Nouja ze kunnen ook nog suggesties bij jou doen om andere mogelijkheden te onderzoeken. Kan de promo bijvoorbeeld niet bij de 1/5 erbij in het kader van de veldvulling..?
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee, dat zou namelijk ook de beperking in circuits geven, met name Heemstede en Gouda, aan de andere kant zou het deels wel kunnen maar kom je wel bij een logistiek probleem rondom de baaninzet. Met de electro zoals opgemerkt hetzelfde probleem gezien de ook specifiek electro circuits in de kalender staan en naast dat zal er amper een electrorijder instemmen om samen met een brandstof klasse te rijden.

    We proberen gewoon een alternatief kalender in elkaar te zetten en zien gedurende het seizoen wel wat alle veranderingen bij alle klasses oplevert en dan pas kunnen we aan nieuwe plannen voor 2012 gaan denken.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  10. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    De hamvraag is denk ik eerder, wat leveren de clubs in. Willen die een "merken" race? Wat gaan ze in opbrengsten mislopen? Ik denk dat deze punten het belangrijkst zijn.
     
  11. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    De clubs gaan er in opbrengsten op vooruit. Zowel vrije inschrijvers bij de 1/10 NK en NOMAC als KWC deelnemers betalen 15 euro inschrijfgeld i.p.v. de 10 euro die de promo betaalt. Daarnaast verzorgt de KWC zelf de bekers, voor NOMAC evenementen is dat normaal iets wat de club moet betalen.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt de opkomst hier zien:
    Eindstand KWC 2010

    Aangezien er nog steeds de afspraak is dat Kyosho Duitsland bij springt indien nodig (als ik het goed begrepen had) en ook de KWC voor hun eigen bekers zorgt zal de club er financieel misschien nog wel iets op voorruit gaan.

    Tja, die merken race, dat zal de hamvraag zijn.
     
  13. djiewie

    djiewie Guest

    ik zie ook een mogelijkheid om als 1/10 rijder een tankmaatje omruil afspraak te maken met de promo 1/8 rijders. Zoiets van, jij helpt mij bij de 1/10 wedstrijden , dan help ik jou bij de 1/8 promo. Is weer een voordeel.
    Maar ik moet ook melden dat we ze niet kwijt wilden maar het zo voor de toekomst hopelijk meer promotie geeft om de 1/10 weer groter te krijgen.
     
  14. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ik denk dat men het in een iets breder perspectief moet zien Roelof. Zoals:

    ALGEMEEN
    - Is het al dan niet (on)wenselijk dat de NOMAC zich verbindt aan een merkenrace?
    - Waarom wordt een officiële NOMAC klasse verruilt voor een niet-NOMAC klasse en dan ook nog eens merkgebonden?
    - Blijft het merkgebonden, of elke BC10 en KWC klasse volledig open voor andere merken?

    FINANCIEEL
    - Het merendeel van de KWC rijders zijn geen lid van een vereniging, hetgeen volgens de NOMAC statuten nog steeds een vereiste voor licentiehouders is. Ook voor de clubs is dit ongunstig aangezien ze nergens contributie betalen.
    - Gaan de KWC rijders een (jaar)licentie kopen en gaan de gebruikelijke startgelden naar de verenigingen?

    Als je naar de opkomst kijkt praat je in de praktijk over gemiddeld 15 rijders per KWC race, 15 keer 10 euro is nog altijd minder dan Kyosho compenseerde a 300 euro per wedstrijddag. Dus wat dat aangaat zal het ook ten koste gaan van de verenigingen.

    Waren er concrete bezwaren van de BC10 tegen de Promo 1:8 rijders?

    - Hadden de BC10 rijders last van de PS08 rijtijden op de zaterdag?
    - Was de baaninzet door de PS08 rijders slecht?

    Volgens mij was de PS08 nou exact het succes verhaal van de Nomac over de afgelopen 2 jaar

    Ik ben benieuwd wat er uit de ALV gaat komen, wens de mensen veel wijsheid toe.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2011
  15. djiewie

    djiewie Guest

    @Pieter, wanneer je de reactie van de Promo kampioen terug leest in een ander forum topic, merk je dat die niet erg gelukkig was met de promo bij de 1/10 en dan zeg ik het nog genuanceerd. Het fijne van deze rijder is dat die wel gewoon zijn mening zegt waardoor je er over gaat nadenken hoe het beter kan. Er waren geen nadelen aangaande de promo voor de 1/10 maar het ligt anders.
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Zie mijn reacties in het rood

     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Mja.... als ik nog een discussie van jou zo'n anderhalf jaar geleden boven water haal had jij als niet-NK rijder al een zwaar negatief oordeel over de Promo....
     
  18. djiewie

    djiewie Guest

    Super, maar de 20 rijders was een limiet bij de 1/10 waar nu dus mogelijk een modus voor gevonden kan worden waar dus meerdere rijders ingepast kunnen worden. Allemaal ten faveure van de Promo1/8 gegund door de 1/10 sectie.;)
     
  19. djiewie

    djiewie Guest

    @Roelof
    Als je mijn persoonlijke mening over de 1/8 wil weten PB ik hem wel even. Meningen worden bijgesteld gelang ervaringen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2011
  20. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Goede punten, ze zijn ook allemaal behandeld.

    ALGEMEEN
    - Is het al dan niet (on)wenselijk dat de NOMAC zich verbindt aan een merkenrace?
    Daar is vanuit de NOMAC niets tegen, de NOMAC is er voor de clubs en hun leden. Daar vallen ook Kyosho rijders onder, dus dat deze onder de noemer van de KWC een eigen competitie hebben is eigenlijk super en helemaal in lijn met de doelen van de NOMAC.

    - Waarom wordt een officiële NOMAC klasse verruilt voor een niet-NOMAC klasse en dan ook nog eens merkgebonden?
    Het wordt verruild omdat de KWC als klasse beter past bij de 1/10 dan de 1/8 promoserie. En nogmaals, de NOMAC is er niet om hun eigen geleide competities te verdedigen, maar om platform te bieden voor samenwerking van clubs. Merkgebonden is ook geen probleem, bij de elektro gebeurt het met banden. In de EFRA gebeurt het in de vorm van homologaties, en die hanteren we in de NOMAC ook.

    - Blijft het merkgebonden, of elke BC10 en KWC klasse volledig open voor andere merken?
    De GP sport blijft strikt voor Kyosho, de GP start wordt open voor alle merken trekstartauto's.

    FINANCIEEL
    - Het merendeel van de KWC rijders zijn geen lid van een vereniging, hetgeen volgens de NOMAC statuten nog steeds een vereiste voor licentiehouders is. Ook voor de clubs is dit ongunstig aangezien ze nergens contributie betalen.
    Ze zijn dus ook geen licentiehouders, en het is ook geen NOMAC evenement. Verder kun je een wedstrijd ook als promotie zien voor de clubs waarmee dus de kans wordt vergroot dat ze lid worden.

    - Gaan de KWC rijders een (jaar)licentie kopen en gaan de gebruikelijke startgelden naar de verenigingen?
    Nee, ze blijven bij hun systeem

    Als je naar de opkomst kijkt praat je in de praktijk over gemiddeld 15 rijders per KWC race, 15 keer 10 euro is nog altijd minder dan Kyosho compenseerde a 300 euro per wedstrijddag. Dus wat dat aangaat zal het ook ten koste gaan van de verenigingen.
    Het wordt 15 keer 15 euro, en wie zegt dat die compensatie er niet meer kan zijn? Misschien wordt het wel het meest lucratieve weekendevenement wat er is..

    Waren er concrete bezwaren van de BC10 tegen de Promo 1:8 rijders?
    Nee, uiteraard waren er wel mensen die klachten hadden, maar die waren naar mijn mening vaak ongegrond.

    - Hadden de BC10 rijders last van de PS08 rijtijden op de zaterdag?
    Geen last uiteraard kost het wat van je tijd, maar das met de KWC niet anders.
    - Was de baaninzet door de PS08 rijders slecht?
    Nee, wel minder dan die van de 1/10 groep, maar dat komt door het verschil in ervaring. Wat dat betreft valt ook daarin hetzelfde te verwachten met de KWC.

    Nogmaals, het is niet om de promo weg te willen, maar om de 1/10 beter te maken.

    Verder denk ik dat het voor zowel de clubwedstrijden als de promo zelf het het beste is als de clubs minimaal één clubwedstrijd open gooien, en er aan de hand van een aantal geselecteerde clubwedstrijden een stand opgemaakt worden. Misschien heeft alleen de Baanbrekers daar geen ruimte voor, dan kost het je slechts één baan. Bij de 1/10 blijven kost je voor dit jaar in ieder geval ook één baan.
     

Deel Deze Pagina