Promotie van de modelvliegsport regio Alkmaar

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
We hebben afgelopen zondag een promotiedag gehouden voor de modelvliegsport rond de regio Alkmaar.
Was zeer druk en een leuke informele sfeer.
De krant kwam ook nog langs en hebben vandaag een behoorlijk groot en opvallend artikel geplaatst.
Lijkt me weer een goede promotie voor onze mooie hobby!

nhd.jpg

grts Gert-Jan

Afgelopen zondag (9 maart) de outdoor promo dag gehouden bij Aeroclub Kennemerland.
Ondanks het zeer slechte weer was er een grote opkomst van belangstellenden.
Veel mensen die nog nooit een vliegtuig gevlogen hadden hebben we de kans gegeven om eens te sturen, met wat trainers en besturingen van ons.
Ook uitleg gegeven van de soorten vliegtuigen en aandrijvingen.
Demo's gedaan met hotliner, brandstof en electrokisten.

Ook waren er enkele wildvliegers uit de regio die we via een leraar leerling kabel hebben laten vliegen.
Het typische wildvlieggedrag werd al snel zichtbaar.
Het werd hen ook heel snel duidelijk dat bij een club vliegen je behoorlijk wat voordelen biedt en je beter leert vliegen.

De hele sfeer en organisatie werd zeer goed ontvangen en we kunnen nu al minimaal 4 nieuwe leden binnen onze club verwelkomen.
De modelvliegsport is zeer populair als je de mensen maar op de goede manier benaderd en begeleid.

Misschien een idee voor andere clubs in het land.

Een foto tot slot.

ack.jpg

Laatst bewerkt:
Wat is 'typisch wildvlieger gedrag' ? Ik heb ooit één wildvlieger bij ons zien vliegen en dat was riant brandhout, zowel het vliegen als het vliegtuig. Hoeft niet maatgevend te zijn.

Ron, een wildvlieger vliegt niet per se slecht.
En ook de vliegtuigen zijn, op misschien wat andere normen van de club, vaak wel in orde.
Maar een wildvlieger vliegt vaak "digitaal", vol gas of niks.
Vliegt om zich heen zodat hij het vliegtuig niet op zich af hoeft te sturen.
Blijft op een bepaald niveau hangen.

Maar de reactie die jij nu geeft schrikt wildvliegers weer af en dan krijgt de clubvlieger/ knvvl weer een slechte naam.
Dus lijkt me handig als je dat niet doet, laat iedereen gewoon lekker vliegen waar en waarmee hij wil.

GJ

Vandaar dat ik schreef 'hoeft niet maatgevend te zijn". Ik denk dat "zelfleereigenwijsvalenopstaanvlieger" een betere term is. Een groep "wildvliegers" is voor mij al een club, of zet het willen of niet ;)

Het was een mooie dag.

Ondanks het druiligere weer, wat ons deed twijfelen of er uberhaupt iemand zou komen, hebben we vele mensen kennis mogen laten maken met de sport.
Wat ik bijzonder leuk vond was dat er ook vaders met zoons kwamen, waarvan er zich een tweetal aangemeld heeft (mede omdat ze al op een van onze eerdere events waren geweest).

De dag was specifiek gericht op het laten vliegen van de bezoekers. Er stonden 3 leskisten klaar, met complete leraar/leerling systemen. Dit gecombineerd met wat demonstratievluchten eromheen, om te laten zien wat er mogelijk was, gaf de bezoekers een goed beeld van onze mooie hobby.
We hadden specifiek mensen aangewezen om met de bezoekers een praatje te maken, andere om te lessen en natuurlijk een vliegleider voor de veiligheid. Dit werkte prima.

Achteraf ben ik blij dat het geen stralend zonnetje hadden, dan hadden we de bezoekers niet voldoende aandacht kunnen geven. De mensen die met dit weer kwamen opdagen waren natuurlijk ook serieus geinteresseerd in de modelvliegsport.

Aan alle ACK vrijwilligers op deze dag: Jongens, top!

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
niet om het postieve beeld dat in deze krant wordt geschetst te niet te doen, maar dit:

gjvo zei:
Maar een wildvlieger vliegt vaak "digitaal", vol gas of niks.
Vliegt om zich heen zodat hij het vliegtuig niet op zich af hoeft te sturen.
Blijft op een bepaald niveau hangen.

is echt klinkklare onzin. ongeloofelijk...

Back