Prop dillema Spacescooter

Hoi,

Heb vanavond nog even met de spacescooter zitten knutselen (was nog niet af). maargoed.. het wijst uit dat ik een 1450kv fietsbel heb.

Nu heb ik op de propsaver een Propeller EP 8x6 van perba vastgezet.
en mijn LiPo 11.1V 1500MAH (15C) van RCTechnics. Ik heb hem wat laten draaien maar bij volgas gaat hij direct pulseren. tevens begint na 10 sec vol gas de motor erg warm te worden. Heb alles maar weer even losgehaald en naar het forum gerend want dit lijkt me niet helemaal goed. regelaar is de ELE 17Amps.

RCTechnics geeft als advies voor de 1450 :

Aanbevolen propellor: 8x4 / 8x4.3
Is dat zo ontzettend verschillend dat je motor het in eens niet aankan?

Mijn vermoeden is de prop maar als iemand anders me kan adviseren?

hopelijk deze week maiden ;)

Vreemd, want bij die 17A regelaars kun je niet aan de timing klooien. :P Doettie etzelfde met kleinere props? Ik heb dit ook met mijn CD-Rom motortje, dan lijkt et net of er 1 pool soms opslot schiet.

Heb ik niet kunnen testen omdat ik geen kleine heb liggen op het moment. :(
probeer een 8x4 aan te komen maar zijn niet overal even makkelijk te krijgen.

Draai die 5x5 dan effe van je microjet? :P Vliegtuigen zat die even hun prop af kunnen staan toch?

(En je onderschrift klopt nietmeer, kwa scooter. ;))

Ja ok.. kleintje kan wel. moet alleen andere adapter erop plakken.. doe ik morgen wel.. zoontje slaapt en die initialisatie van die fietsbel is ook weer niet zo zachtjes ;)

p.s. profiel bijgewerkt.

Verschil tussen 8x4 en 8x6 is anderhalf keer zoveel spoed.
Belasting is redelijk linear met de spoed, dus de stroom gaat mischien ook wel anderhalf keer zo hoog. Dat kan dus aan de hoge kant zij (>17A).

Dus: Als er gezegd wordt dat je bij 3 lipo's maximaal een 8x4 kan gebruiken heeft dat zo z'n reden.

Heb van Sanka even een 8x4 geleend.. net op mijn scoot toet gezet.. (ja die roze).. maargoed.. met een ELE 11,1 1500mah kan ik geen vol gas geven want dan gaat hij al terughoudend doen. Dus een Tara Enterprise 2500 mah eraan geplakt 12c en die kan dat wel aan.. vol gas voor 10 seconden.. Motor bloedheet.. kan hem niet vasthouden..
Lijkt me toch niet helemaal joffel.. beetje raar.. prop die geadviseerd is bij de motor.. goede stroomtoevoer en een regelaar die het wel bij kan benen.. rara help mij :P

hm...raar...Ik heb ook een 1450kv fietsbel met een ele 11,1 1500 mAh lipo. Vol gas heb ik met een 8x4 prob geen problemen. Ik heb trouwens wel een 30/40A regelaar. Maar jouw motor word heet en de mijne helemaal niet.

Zoals ik al veel vaker gezegd heb meten is weten, meet je ampere's eens op. Op die manier weet je precies wat er aan de hand is en kun je met verschillende props gaan proberen totdat je goed uitkomt.

Ik gebruik overigens ook een fietsbel 1500 Kv uitvoering op 3 lipo's met een 8x4 en dat wordt totaal niet warm. Ook met een 7x6 wordt de motor niet warm. Alleen wordt de lipo (3s Ele 1000 15C) goed heet, maar als die uit de EPP hydro foam gehaald worden dan koelen ze heel snel weer af. Toch maar eens een koelgaatje maken in dat schuim.

Is er een formule of vuistregeltje om te weten wat voor amperes je trekt in volle vlucht? Geeft statisch volgas per definitie de hoogste stroom, of is volgas in vertikale duikvlucht bijvoorbeeld erger?

Het zakt heel iets als je snelheid hoger word, maar niet veel. Anders gewoon tijd meten en continu volgas vliegen dan weet je het wel (ongeveer).

Maar als hij in vlucht minder trekt kan dat toch alleen positief zijn.

Heb het helemaal gehad met die fietsbel.. heb zitten kloten tot ergenis.. grrrrrr.. misschien nog gefrustreerd door de roze toestand van gisteren.. maargoed.. ik heb de fietsbel eruit gehaald en de ROXY erin gezet.. prop erop en klinkt goed, doet goed en power zat :) doen we het zo maar. volgende week in de avond een keer de maiden. eerst nog even wat ruimte maken voor 2 lipo's.

Ik heb et idee dat et voltage van je accu steeds instort, waardoor die cut-off steeds je motor uit kakt. Zou dat kunnen?

Laat em voor de gein es pruttelen met je voltmeter erop.

Controleer je soldeer verbindingen naar de motor nog eens. Gewoon even opnieuw. Als 1 draad slechte verbinding maakt zou dat de oorzaak kunnen zijn.

Back