electrovlieger zei:
Het is een 6V 400 motortje die ik met een accu van 7 cellen vlieg (8,4V). Zou deze combinatie een te hoog toerental kunnen veroorzaken?
Hoi, zal mijn EZ-propellor ervaringen hier ook even droppen
Ik vlieg met de MPX prop, die zat er bij mij al standaard bij (tegenwoordig zoals ik begrepen heb standaard op alle Easystars).
Prop schijnt volgens modelbouwzaak een iets hoger redement te hebben dan de Gunther die voorheen standaard bij de EZ zat.
Mijn EZ heeft al vele uren probleemloos gevlogen, ook met standaard motortje,
op 8 cellen 8)
Moet wel zeggen dat ik maar zelden vol gas vlieg, met starten en soms tijdens het vliegen. EZ heeft al heeeeeeel veel meegemaakt (heb ermee leren vliegen, zonder hulp van een leraar die 'm kon redden), heeft ook een zware crash gehad (na wegvallen ontvangst tijden luchtfoto experiment), in een bos via allerlei takken naar beneden 8O In tegenstelling tot de EZ zelf (staart eraf) heeft de propellor alles zonder schade doorstaan.
M'n broer daarintegen heeft een scheurtje in een blad gehad (die had wel Gunther prop, 400 motortje op 8 cellen) waarna de prestaties zo bedroevend werden dat er snel een nieuwe op gezet is (was nauwelijks meer in de lucht te houden), in dit geval ook een MPX, waar ik ook mee vlieg dus (Verspaget heeft er een doos vol van staan, €1,95/stuk).
Hij is ook tevreden met de MPX prop, het iets hogere redement is (door ons) niet merkbaar:
:arrow: Geen merkbaar verschil in prestaties tijdens samen vliegen (één EZ met MPX en één EZ met Gunther)
:arrow: Door m'n broer geen verschil merkbaar met huidige MPX prop t.o.v. Gunther die er voorheen op zat
Wellicht dat een ervarener vlieger met meer "Fingerspitzengefühl" verschil in prestaties kan merken, wij dus niet. Wat levensduur betreft wint de MPX prop het in ons geval van de Gunther
Ik hoop dat je er wat aan hebt, misschien tijd voor een forse investering :?: :?: :?:
(van bijna 2 euro
)