Prop gezocht

Hallo allemaal,

ik ben het volgende model www.vth.de: Artikel-Einzelansicht aan het bouwen en zat te denken aan deze motor RCtechnics Internet Store

Er moet hier dus echter een duwprop op en het liefst wil ik een drieblad om zoveel mogenlijk bodem speling te hebben
Hij word aangegeven met een 16x10 op 6 cellen maar waar moet ik dan aan denken bij een drieblad want dat zal dan geen 16x10 zijn en waar kan ik deze kopen?

M.v.g.

Addy

Als je een electro motor gebruikt, hoef je geen duwprops te nemen, gewoon een normale prop en de motor de anderekant op laten draaien. Dat maakt de keuze wel wat groter.

Staar je verder niet blind op die 16x10 omrekening. Zodra je je motor /regelaar en accu's hebt begin je gewoon op een testbank met een tweeblads prop en meet de stroom. Als die stroom binnen de opgegeven waarde voor de motor zit heb je een begin punt. Is de stroom te hoog, dan een kleinere prop. Is de stroom te laag dan een grotere prop.

Kijk ook eens naar de props van Rudolf Freudentaller, RFM, dan met een aeronaut drieblads middenstuk. Dan kan je eenvoudig je props aanpassen door bladen te wisselen,b.v bladen van Aeronaut of graupner.

Succes
Winfried

Back