Ik ben bezig met het terugdringen van het geluid van mijn Ultimate. Ik ben op de goede weg en behalve de gebruikelijke dingen om resonantie e.d. tegen te gaan kom ik niet helemaal wijs uit de verschillende merken en maten props. Ik wil niet 3 of 4 props kopen en dan hopen dat er net de goede maat tussen zit, daar zijn ze wat te kostbaar voor
Er zat een houten 22*10 Menz 2-blad op en vandaag getest met een houten 21*10 3-blad van Menz en een carbonnen Mezjlik 21*11,5 3 -blad maar zonder merkbaar en meetbaar verschil, het bleef rond de 85 DB. Ik maak gebruik van een KS 4 kamer demper.
Het gene wat tot nog toe gedaan is:
*romp van resonantie ontdaan
*vleugels gevuld
*ribben van de motor gevuld met slangetjes
*aanzuiging vanuit de romp met filter
*motorkap zoveel mogelijk trillingsvrij
*cockpitkap trillingsvrij
De toeren moeten wat omlaag maar ik wil wel de trekkracht behouden en wie kan me info bezorgen over de beste maat en welk merk?
Gr,
Marc

Er zat een houten 22*10 Menz 2-blad op en vandaag getest met een houten 21*10 3-blad van Menz en een carbonnen Mezjlik 21*11,5 3 -blad maar zonder merkbaar en meetbaar verschil, het bleef rond de 85 DB. Ik maak gebruik van een KS 4 kamer demper.
Het gene wat tot nog toe gedaan is:
*romp van resonantie ontdaan
*vleugels gevuld
*ribben van de motor gevuld met slangetjes
*aanzuiging vanuit de romp met filter
*motorkap zoveel mogelijk trillingsvrij
*cockpitkap trillingsvrij
De toeren moeten wat omlaag maar ik wil wel de trekkracht behouden en wie kan me info bezorgen over de beste maat en welk merk?
Gr,
Marc
Laatst bewerkt: