prop kopelstuk met rubber motor

• Topicstarter Topicstarter koenv.w.
  • Startdatum Startdatum
K

koenv.w.

Guest
ik heb al heel veel geprobeerd nee ik kan gen fotos laten zien:confused::confused::confused::confused: en het lukt mij gewwon egt niet

foto's plaatsen lukt je niet? geen probleem... kun je ergens anders op internet een foto vinden die lijkt op wat je bedoelt? dan zou je de link van die foto tussen
kunnen plaatsen... geen spaties dus en ook het woordje 'en' er tussenuit laten.

ook zou je even wat beter kunnen omschrijven wat je probleem nu eigenlijk is. dan kunnen wij je ook beter helpen

het gaat om de wetearbuster van wout moerman
en daarvan lukt mij het niet om een goede overbrenging te maken -kopelstuk te maken voor het rubber en de propeler die wel goed loopt en ik zou graag een (kapot voorbeeld) te krijgen alvast bedankt:mad::mad: en ik kan heel slecht stypen

het gaat om de wetearbuster van wout moerman
en daarvan lukt mij het niet om een goede overbrenging te maken -kopelstuk te maken voor het rubber en de propeler die wel goed loopt en ik zou graag een (kapot voorbeeld) te krijgen alvast bedankt:mad::mad: en ik kan heel slecht stypen

oke volgende vraag. Als het goed is zit er aan de prop toch een haak??? Je draait eerst het rubber op en haakt dan de pop aan toch?

Normaal maak je van een kunstofbuis ringetjes die je kunt gebruiken door ze op het rubber te schuiven voor je deze knoopt. Anders draai je het rubber op en houd je het een cm van voren vast zodat deze iets afloopt en kun je het rubber zo aanhaken aan je model.

Of heb ik t mis. Probeer anders duidelijk te vertellen hoe alles eruit ziet en wat je probleem is.

Koen, kan je vertellen welke onderdelen je al hebt? Wat je nodig hebt is:
- een propeller
- een stalen asje, hier moet de pop overheen passen en je moet er een oogje van kunnen buigen voor het rubber.
- een lager voor het asje, bijvoorbeeld een buisje wat soepel over het asje past
- kraaltje als extra lager tussen de propeller en het asje

Eventueel kan je een foto naar mij e-mailen zodat ik kan zien wat het probleem is. Mijn mailadres:
naamsticker.jpg

en het geeft mij gewoon te veel vrijving tussen het hout en de propelor:mad::mad::mad:

Dus de propeller zit tegen het hout aan? Daar moet wel een kraaltje tussen, of een paar plastic ringetjes of zo. Het hout moet je verstevigen met een ruime hoeveelheid hard opdrogende lijm, zoals UHU Hart of Cyanoacrylaat. Daarna met een speld of naald het gat voor de propelleras weer voldoende groot maken zodat de as er mooi soepel in past. Dan een drupje olie en dan moet het echt mooi licht kunnen lopen. Wel wachten totdat de lijm echt keihard is voordat je de boel weer in elkaar zet.

Denk je dat je hier wat aan hebt, of moeten we nog andere oplossingen bedenken?

Wout

Laatst bewerkt:
bedankt voor alle info dit topic is klaar met dit onderwerp hoe zit het eigenlijk met het afstellen
:p:p

Gefeliciteerd, het is je blijkbaar gelukt. Voor het afstellen moet je even een nieuw topic starten, dan zal ik je daar wat tips geven.

Wout

bedankt en het is me inmiddels goed gelukt
met dit topic heb ik raak geschoten:sniper::sniper::snipersmile::2gunfire::tank:

Back