propeller easystar vliegt los

• Topicstarter Topicstarter Steven D
  • Startdatum Startdatum
S

Steven D

Guest
Hoi, door af en toe m'n 3s lipo los te laden op de standaard 400 motor, ben ik erin geslaagd reeds één prop te verliezen in een veld.

Zelfs na het slijpen van retenties in de as, en het verlijmen hierop, is gebleken dat na 2 minuten vol gas proefdraaien deze prop steeds loskomt.
Is dit te verhelpen?
Een propmeenemer mischien? en waar vind ik die?

En zou daardoor de prop niet eenvoudig beginnen smelten door de hitte op het asje?

Wat zijn julie ervaringen hierrond, help me! ;-)

ik vind het wel knap met een duwmotor je prop te verliezen
er zijn wel mee nemers voor
wel opleten dat je een 2.3mm gat hebt
en je moet de gunter op boren:(

Jup eitje,

Graupner verkoopt erg leuke kleine meenemers met een 2.3 mm gat (of ook wel met andere maten). Je moet dan wel je Gunther iets opboren, maar dan verlies je hem tenminste niet meer.

raymon zei:
ik vind het wel knap met een duwmotor je prop te verliezen

Tja, ik dacht ook dat het bijna niet mogelijk was,
maar de motor wordt zo heet dat je even denkt dat de lipo-saver in actie schiet, maar het blijkt het beginnen slippen van de prop te zijn,
1 seconde later vertrekt je prop echt wel.....in een veld om nooit meer terug te vinden....

GR-6053-23-L01.jpg

http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=2487

Een Gunther ernaast???? Een Gunther opboren???? Propadapter???? :?

Whahaha lol ;)

Gunthers zijn prima voor een speed "" "" al die motortjes kunnen daar prima mee zoals ze bedoelt zijn.

Wat heel goed werkt is gewoon je as ontvetten met een of ander huismiddeltje of alcohol. Dan ligt opschuren en een drupje CA in het spinnertje doen en op de as drukken. Een minuutje wachten en hij komt er daarna absoluut niet zomaar af.

Dat een gunther loskomt is vaak van vettigheid, bijv door teveel met vingers aan de as zitten oid. De betreffende gunther komt er nooit meer op, die is dan zelf ook vet.

Gewoon een nieuwe meteen ontvetten en een drukje CA erop! :D

succes!

niels

Een Gunther ernaast???? Een Gunther opboren???? Propadapter???? :?

Whahaha lol ;)

Gunthers zijn prima voor een speed "" "" al die motortjes kunnen daar prima mee zoals ze bedoelt zijn.

Wat heel goed werkt is gewoon je as ontvetten met een of ander huismiddeltje of alcohol. Dan ligt opschuren en een drupje CA in het spinnertje doen en op de as drukken. Een minuutje wachten en hij komt er daarna absoluut niet zomaar af.

Dat een gunther loskomt is vaak van vettigheid, bijv door teveel met vingers aan de as zitten oid. De betreffende gunther komt er nooit meer op, die is dan zelf ook vet.

Gewoon een nieuwe meteen ontvetten en een drukje CA erop! :D

succes!

niels

Wat ik bedoel is dat het spinnertje gemaakt is voor de standaard speed 400 6v motor. Hij past niet zomaar op een dikkere as ;). Mijn vraag is dus of ik die spinner zomaar mag/kan uitboren, ik heb bijvoorbeeld een tap&die setje liggen waar dat hopelijk mee zou kunnen.

Voor deze hoog kv motortjes is de gunni prop niet gemaakt . :D

Deze is gemaakt voor speelgoed vliegtuigjes .:D

En ze zijn voor de speed 400 serie het beste wat er is . :banana:

Op de brushless moet je gewoon een 6x4 opzetten .

Mvg Johan

Ps: Niels , Gunni´s niet met CA plakken (tast rubber aan)

Asje iets opschuren met schuurpapier
Spinner met een spelt door prikken
Drupje epoxy er in en opdrukken
Minstens een dag laten drogen
Zo gaat hij er bij het vliegen er niet meer af (bij speed 400)

Back